Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKarasu, H. Pelin
dc.date.accessioned2023-01-24T11:40:12Z
dc.date.available2023-01-24T11:40:12Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27057
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, kaynaştırma ortamındaki koklear implant kullanıcısı 3-8. sınıf öğrencilerin okuma hatalarının ve okuduğunu anlama becerilerinin değerlendirilmesidir. Araştırmada, koklear implantlı öğrencilerin okuma hatalarının betimlemesi, okuma hatalarının okuduğunu anlamaya yansımasının ve öğrencilerin okuma performanslarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi amacıyla betimsel model kullanılmıştır. Araştırmaya Kayseri ve Tekirdağ illerinde kaynaştırma ortamındaki 3-8. sınıflara devam eden koklear implant kullanıcısı 15 öğrenci, bu öğrencilerin sınıf öğretmenleri ve Türkçe öğretmenleri katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Öğrenci Bilgi Formu, Öğretmen Görüşme Formu, Formel Olmayan Okuma Envanterinde yer alan öyküler, öykülerin okuduğunu anlatma ve sorulara cevap verme formları, Hata Analizi Formu ile Okuduğunu Anlatma Değerlendirme Aracı kullanılmıştır. Araştırma verileri, betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, koklear implantlı öğrencilerin dilin ipucu sistemlerine ilişkin bilgiyi kullanabildikleri, öğretimsel okuma düzeyinde normal işiten akranlarına benzer olarak yerine koyma, çıkarma, ekleme, tekrarlayan hata ve karmaşık hata türlerinde okuma hataları yaptıkları, hata sayısının okuduğunu anlatma ve sorulara cevap verme puanlarına yansımadığı, ancak anlam değiştiren hataların okuduğunu anlamayı etkilediği görülmüştür. Araştırma bulgularından yola çıkılarak kaynaştırma ortamındaki koklear implantlı öğrencilerin okuma hatalarını düzeltme, okuduğunu anlatma ve soru cevap ilişkilerine yönelik destek eğitime ihtiyaç duydukları söylenebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKoklear İmplanten_US
dc.subjectOkuma Hatalarıen_US
dc.subjectOkuduğunu Anlama Becerilerien_US
dc.subjectFormel Olmayan Okuma Envanterien_US
dc.subjectKaynaştırma/Bütünleştirmeen_US
dc.titleKaynaştırma ortamındaki koklear implantlı öğrencilerin okuma hatalarının ve okuduğunu anlama becerilerinin incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorTopaktaş, Elif Yağmur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record