dc.description.abstract | Okul dışı eğitimin değeri ve önemi günümüzde hızla artmaktadır. Eğitim okul dışı ortamlar ile zenginleşmekte, öğrencilerde somut ve kalıcı öğrenmelerin oluşmasına katkıda bulunmaktadır. Çocukların en temel bilgi ve becerileri öğrendikleri ilkokul çağında gerçek hayat, sınıfın dışında da devam etmektedir. Bu nedenle sınıf dışı öğrenme ortamlarından yararlanmak oldukça önemlidir. Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının okul dışı öğrenme ile ilgili kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden genel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2020-2021 akademik yılı Anadolu, Gazi, Erciyes ve Sakarya Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Programı öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri Üner (2019) tarafında geliştirilen "Okul Dışı Öğrenme Kaygı Ölçeği" kullanılarak toplanmıştır. Veri toplama aracında birinci bölümde öğrencilerin öğrenim gördüğü sınıf düzeyi, cinsiyet, gibi demografik değişkenlere ilişkin kişisel bilgilere, ikinci bölümde ise ölçek maddelerine yer verilmiştir. Veriler SPSS 22 paket programı kullanılarak analiz edilmiş, verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapmanın yanı sıra sınıf öğretmeni adaylarının çeşitli değişkenler açısından kaygı düzeylerinde anlamlı fark olup olmadığını belirlemek için t-Testi, Varyans Analizi gibi test ve analizler yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının kaygı düzeylerinin orta düzeyde olduğu; sınıf öğretmeni adaylarının kaygı düzeylerinin cinsiyet, akademik başarı ve okul dışı öğrenmeye ilişkin dersi alma durumuna göre farklılık gösterdiği; mezun olunan lise, sınıf düzeyi, öğrenim görülen üniversiteye göre ise farklılık göstermediği anlaşılmıştır. | en_US |