dc.contributor.advisor | Merç, Ali | |
dc.date.accessioned | 2023-01-30T08:23:49Z | |
dc.date.available | 2023-01-30T08:23:49Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/27071 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma liselerde görev yapmakta olan İngilizce öğretmenlerinin Öğrenme için Değerlendirme konusundaki ihtiyaçlarını bir başka deyişle zorunlulukları, eksiklikleri ve istekleri belirlemeyi ve bir Hizmet-İçi Eğitim Programı tasarlama ve uygulamayı ve bunun sonucunda öğretmenlerin program hakkında görüşlerini ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. İlk olarak, öğretmenlerin ihtiyaçlarını belirlemek için 111 İngilizce öğretmeni tarafından kontrol listesi yanıtlanmış ve 10 öğretmen ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Kontrol listesine verilen yanıtlar sonucu, ortaya çıkan yüksek sonuçlar öğretmenlerin Öğrenme için Değerlendirme tekniklerini sıklıkla kullandıklarına yönelik düşüncelere işaret etmiştir. Ancak görüşme sorularına verdikleri yanıtlar, öğretmenlerin kendi sınıflarında kullandıkları teknikler ile Öğrenme için Değerlendirme ilke ve uygulamaları arasında farklılıklar olduğunu göstermiştir. Bunun yanında, kontrol listesine verdikleri cevaplar öğretmenlerin Öğrenme için Değerlendirme ile ilgili bilgi ve uygulamalarını geliştirme konusundaki isteklerini göstermiştir. Dolayısıyla, çalışmanın diğer amacı, öğretmenlerin Öğrenme için Değerlendirme ile ilgili farkındalıklarını artırmak ve en yeni uygulamalardan haberdar etmek için bir Hizmet-İçi Eğitim Programı tasarlamak ve uygulamaktır. Bu eğitim, Öğrenme için Değerlendirme' nin beş stratejisiyle ilgili beş oturumda gerçekleştirilmiştir. Eğitimlerin öncesinde ve sonrasında, katılımcılardan aynı görevleri tamamlamaları istenmiştir. Bu yanıtlar karşılaştırıldığında önemli farklar tespit edilmiştir. Katılımcıların program ile ilgili görüşleri alınmış ve sonuçlar eğitimde sunulan Öğrenme için Değerlendirme teknikleri ile ilgili katılımcıların olumlu görüşlerinin yanında uygulama esnasında kendi sınıflarında oluşabilecek muthemel sorunları da ortaya çıkarmıştır. Çalışmada Öğrenme için Değerlendirme ile ilgili pratik uygulamalar ve yeni çalışma önerileri sunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğrenme İçin Değerlendirme | en_US |
dc.subject | Yabancı Dil Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme | en_US |
dc.subject | İhtiyaç Analizi | en_US |
dc.title | Developing an in-service training program on 'assessment for learning' for English language teachers | en_US |
dc.title.alternative | İngilizce öğretmenlerine yönelik öğrenme için değerlendirme konulu bir hizmet-içi eğitim programı geliştirme | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Tunçer, Manolya | |