Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTürkcan, Burçin
dc.date.accessioned2023-01-30T08:29:00Z
dc.date.available2023-01-30T08:29:00Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27072
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokul Görsel Sanatlar dersinde görsel kültür çalışmalarına dayalı aile katılımlı ekolojik sanat etkinlikleri aracılığıyla öğrencilerin çevreye yönelik sorumlu davranışlarının nasıl geliştirilebileceğini ortaya koymaktır. Eylem araştırması desenine göre gerçekleştirilen araştırmada katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örneklemeden yararlanılmıştır. Araştırmanın öğretim boyutu, çevreye yönelik sorumlu davranışlarda sorun yaşamakta olan ilkokul dördüncü sınıf düzeyindeki 13 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Ancak gözlem sürecinde kimi öğrencilerin ve velilerin katılımlarında yaşanan aksamalar sonucu odak öğrenci sayısı 2 erkek ve 5 kız olmak üzere 7 öğrenci olarak belirlenmiştir ve bulguların sunumunda odak öğrencilerden elde edilen veriler yoğun olarak kullanılmıştır. Öğrencilere çevreye yönelik sorumlu davranışların kazandırılması amacıyla görsel kültür çalışmalarına dayalı aile katılımlı ekolojik sanat etkinlikleri çerçevesinde 10 ders planından oluşan 4 eylem planı hazırlanmıştır. Araştırmanın verileri kişisel bilgi formu, gözlem, öğrenci günlükleri, araştırmacı günlüğü, etkinliklere ilişkin video kayıtları ve fotoğraflar, yarı yapılandırılmış görüşmeler, öğrenci ürünleri, geçerlik komitesi ses kayıtları, davranış gözlem formları, anket ve Çevreye Yönelik Sorumlu Davranış Ölçeği aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri için yüzde, frekans ve "İlişkili Örneklemler için Wilcoxon Eşleştirilmiş Çiftler Testi" kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre görsel kültür çalışmalarına dayalı aile katılımlı ekolojik sanat etkinliklerinin çevreye yönelik sorumlu davranış gelişimine katkı sağladığı ve yaşanan sorunların çözüme ulaştırıldığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanat Eğitimien_US
dc.subjectÇevre Duyarlılığıen_US
dc.subjectÇevreye Yönelik Sorumlu Davranışen_US
dc.subjectEylem Araştırmasıen_US
dc.titleİlkokul görsel sanatlar dersinde görsel kültür yoluyla aile katılımlı ekolojik sanat çalışmalarıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorBabadağ, Gonca


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster