dc.contributor.advisor | Türkcan, Burçin | |
dc.date.accessioned | 2023-01-30T08:29:00Z | |
dc.date.available | 2023-01-30T08:29:00Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/27072 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ilkokul Görsel Sanatlar dersinde görsel kültür çalışmalarına dayalı aile katılımlı ekolojik sanat etkinlikleri aracılığıyla öğrencilerin çevreye yönelik sorumlu davranışlarının nasıl geliştirilebileceğini ortaya koymaktır. Eylem araştırması desenine göre gerçekleştirilen araştırmada katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örneklemeden yararlanılmıştır. Araştırmanın öğretim boyutu, çevreye yönelik sorumlu davranışlarda sorun yaşamakta olan ilkokul dördüncü sınıf düzeyindeki 13 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Ancak gözlem sürecinde kimi öğrencilerin ve velilerin katılımlarında yaşanan aksamalar sonucu odak öğrenci sayısı 2 erkek ve 5 kız olmak üzere 7 öğrenci olarak belirlenmiştir ve bulguların sunumunda odak öğrencilerden elde edilen veriler yoğun olarak kullanılmıştır. Öğrencilere çevreye yönelik sorumlu davranışların kazandırılması amacıyla görsel kültür çalışmalarına dayalı aile katılımlı ekolojik sanat etkinlikleri çerçevesinde 10 ders planından oluşan 4 eylem planı hazırlanmıştır. Araştırmanın verileri kişisel bilgi formu, gözlem, öğrenci günlükleri, araştırmacı günlüğü, etkinliklere ilişkin video kayıtları ve fotoğraflar, yarı yapılandırılmış görüşmeler, öğrenci ürünleri, geçerlik komitesi ses kayıtları, davranış gözlem formları, anket ve Çevreye Yönelik Sorumlu Davranış Ölçeği aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri için yüzde, frekans ve "İlişkili Örneklemler için Wilcoxon Eşleştirilmiş Çiftler Testi" kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre görsel kültür çalışmalarına dayalı aile katılımlı ekolojik sanat etkinliklerinin çevreye yönelik sorumlu davranış gelişimine katkı sağladığı ve yaşanan sorunların çözüme ulaştırıldığı sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sanat Eğitimi | en_US |
dc.subject | Çevre Duyarlılığı | en_US |
dc.subject | Çevreye Yönelik Sorumlu Davranış | en_US |
dc.subject | Eylem Araştırması | en_US |
dc.title | İlkokul görsel sanatlar dersinde görsel kültür yoluyla aile katılımlı ekolojik sanat çalışmaları | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Babadağ, Gonca | |