Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAğaçsapan, Asuman
dc.date.accessioned2023-01-31T07:34:15Z
dc.date.available2023-01-31T07:34:15Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27073
dc.description.abstractBu çalışmada Türkçe-Almanca iki dilli ve Almancayı yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin bilişsel işlem süreçleri, Almancanın yabancı dil olarak eğitimi alanındaki yazma becerileri açısından dikkate alınmıştır. Hedef grup, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde, Almanca Öğretmenliği Bölümü'nde, 2018-2019 akademik yılında ve altıncı dönemde bulunan sekiz öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin yazma becerisinde karşılaştığı zorlukları göstermek ve yazılı metinlerin bilişsel işlem sürecinin aktarılmasına katkıda bulunmak için, sekiz öğrencinin sesli olarak ifade ettiği düşünceleri, belirli yazma alıştırmalarını (sentezleyici, yapılandırıcı, serbest-yaratıcı ve iletişimsel) çözümlerken bir ses kayıt cihazı ile kaydedilmiştir. Bu bağlamda hedef grubun bilişsel işlem sürecine ışık tutacak teknik olarak "Sesli Düşünme" tekniği kullanılmıştır. Buna yönelik bir veri tabanı elde etmek için tüm ses kayıtları transkripsiyona dönüştürülerek sesli düşünme protokolleri hazırlanmıştır. Bu protokoller kapsamında tümevarımsal bir yaklaşım ve uzman görüşü desteği ile veriler kodlanarak otuz kategori ve beş tema başlığı belirlenmiştir. Söz konusu dört yazma alıştırmasına ait sesli düşünme verileri toplandıktan sonra, katılımcıların tüm yazma süreci hakkındaki görüşlerini aktarmak için geriye dönük gözlem kapsamında tüm katılımcılar ile yarı yapılandırılmış bir görüşme yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda ortaya çıkan bulgulara göre, yazma alıştırmaları türleri kapsamında her iki grupta bilişsel işlem sürecine dair benzer ve farklı tutumlar gözlemlenmiştir. Tüm bu tutumlar, kategori ve altkategori başlıkları altında öğrenci ifadeleri ile desteklenerek incelenmiştir. Sesli düşünme tekniği ile elde edilen altkategori sıklıkları yazma alıştırması türleri kapsamında değerlendirildiğinde ise en fazla veri sırasıyla sentezleyici, yapılandırıcı, serbest-yaratıcı ve iletişimsel yazma alıştırmalarından elde edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme sonucunda ortaya çıkan bulgulara göre, Almancayı yabancı dil olarak öğrenen grup sesli düşünme tekniğine dair daha olumlu fikirlere sahipken, Türkçe-Almanca iki dilli grubun bu tekniğe daha mesafeli olduğu gözlemlenmiştir.en_US
dc.language.isodeuen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSesli Düşünmeen_US
dc.subjectGeriye Dönük Gözlemen_US
dc.subjectYazma Becerisien_US
dc.subjectBilişsel İşlem Sürecien_US
dc.subjectİki Dilli ve Yabancı Dilli Öğrencileren_US
dc.titleEine analyse zur schreibkompetenz von Türkisch-Deutsch bilingualen und DaF-studenten anhand von protokollen des lauten denkensen_US
dc.title.alternativeTürkçe-Almanca iki dilli ve Almancayı yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma becerisinin sesli düşünme protokolleri aracılığı ile analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorEnez, Miray


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster