dc.contributor.advisor | Durmuşoğlu Köse, Gül | |
dc.date.accessioned | 2023-01-31T11:39:30Z | |
dc.date.available | 2023-01-31T11:39:30Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/27078 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın temel amacı sözdizimsel karmaşıklık ve sözcük çeşitliliğinin yabancı dildeki yazma kalitesini ne ölçüde yordadığını araştırmaktır. Bu yüzden, mevcut çalışmada İngilizce öğretmenliği bölümü birinci ve dördüncü sınıf öğrencileri olan toplam 204 İngilizce öğretmeni adayının yazılarına ait Coh-Matrix isimli bir işleme aracı tarafından sağlanan sözdizimsel karmaşıklık ve sözcük çeşitliliği puanlarının, aynı yazılara insan notlandırıcılar tarafından verilen genel değerlendirme puanları ile olan ilişkisi incelenmiştir. Çalışmanın nitel verisi ise çalışmanın yürütüldüğü zaman ortalama olarak 16 yıldır öğrenci yazılarını notlandıran 8 öğretim elemanı ile mülakat gerçekleştirilmiştir. Güdülen amaçlar gereği, bu çalışmada açıklayıcı sıralı karma araştırma yöntemi benimsenmiştir. Bu yöntemin nicel boyutu için, iki farklı sınıfta okuyan katılımcı öğrenciler tarafından Coh-Matrix'e yüklenmek üzere İngilizce kompozisyonlar yazılmıştır. Bu kompozisyonlar aynı zamanda iki bağımsız notlandırıcı tarafından standart ölçütlere dayalı olarak notlandırılmış ve notlandırıcılar arası güvenirlik ve değerlendirme geçerliliği de hesaplanmıştır. Öğrenci yazılarına ait Coh-Matrix verileri ve genel değerlendirme puanları betimleyici istatistik testlerin yanı sıra, t testleri, korelasyon ve regresyon analizleri ile katılımcı gruplar içinde ve arasında detaylı analize tabii tutulmuştur. İstatistiki analizlerin ortaya koyduğu üzere, dördüncü sınıf öğrencileri, kelime sayıları, genel değerlendirme puanları ve sözdizimsel karmaşıklık ve sözcük çeşitliliğine dair toplam 5 Coh-Matrix göstergesinde de birinci sınıfları geride bırakmıştır. Korelasyon analizinde yalnızca metin uzunluğu genel değerlendirme puanları ile orta düzeyde ve de anlamlı olarak olumlu ilişki sergilemişse de sözdizimsel karmaşıklık ve sözcük çeşitliliği göstergeleri aralarında tutarlı ilişkiler bulunmuştur. Takiben, regresyon analizi ile genel değerlendirme puanlarının varyans açıklamasına gidilmiştir. Nitel bulgular ise notlandırıcıların genel değerlendirme süreçlerine ilişkin ve notlandırmalarında sözdizimsel karmaşıklık ve sözcük çeşitliliğini ne kadar fark edip, değerlendirdiklerine ilişkin kavrayışlar sağlamıştır. Çalışmanın bulgularına dayanarak, bazı eğitsel öneriler ve ileri araştırma fikirleri öne sürülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sözdizimsel Karmaşıklık | en_US |
dc.subject | Sözcük Çeşitliliği | en_US |
dc.subject | Yabancı Dilde Yazma Değerlendirmesi | en_US |
dc.title | A cross-sectional evaluation of syntactic complexity and lexical diversity as predictors of foreign language writing quality : A study with pre-service teachers of English | en_US |
dc.title.alternative | Sözdizimsel karmaşıklık ve sözcük çeşitliliğinin yabancı dilde yazma kalitesi göstergeleri olarak çapraz-kesişimsel incelenmesi : İngilizce öğretmen adayları ile yapılan bir çalışma | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Susoy, Zafer | |