E-spor oyuncularının problem çözme becerileri, katılım motivasyonu ve yarışma kaygılarının incelenmesi
Özet
Bu araştırmanın amacı, 18-55 yaş aralığındaki (n=300) e-spor ile ilgilenen yaşları = 23.2±4.41 olan katılımcıların katılım motivasyonlarının, yarışma kaygılarının ve problem çözme becerilerinin belirlenmesi; ek olarak problem çözme becerileri ile katılım motivasyonları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca problem çözme becerisi ile yarışma kaygısı arasındaki ilişkiyi ve katılım motivasyonu ile yarışma kaygı düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmada kullanılan veri toplama araçları; Araştırmacılar tarafından oluşturulan demografik bilgi formu, E-spora Katılım Motivasyonu, Yarışma Durumluk Kaygı Envanteri-2 (CSAI-2) ve Problem Çözme Becerisi Envanteri (PÇE)'dir. Araştırmada veriler Google Form üzerinden toplanmış ve elde edilen veriler SPSS 20 programında düzenlendikten sonra Jamovi 1.6.23 programı aracılığıyla analizleri gerçekleştirilmiştir. E-spor oyuncularının demografik özelliklerini belirlemek için tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır. E-spor oyuncularının katılım motivasyonları, yarışma durumluk kaygı düzeyleri ve problem çözme becerilerinin aralarındaki ilişkiyi incelemek için korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları göz önüne alındığında e-spor ile ilgilenen bireylerin katılım motivasyonları arttıkça yarışma durumluk kaygılarının da pozitif bir şekilde arttığı görülmektedir. Ek olarak katılım motivasyonu ile problem çözme becerisi ilişkisi anlamlı olmasa da aralarında negatif bir korelasyon olduğu yapılan istatistik sonuçları ile belirlenmiştir. Fakat yarışma kaygısı ile problem çözme becerisi arasında bir ilişki bulunamamıştır. Sonuç olarak e-spor oyuncularının katılım motivasyonları arttıkça yarışma kaygı puanları da artış göstermektedir. Ancak yapılan çalışmada katılım motivasyonu ile problem çözme becerisi arasında negatif bir ilişki bulunmuştur, anlamlı bir ilişki ise bulunmamaktadır. Yarışma kaygısı ile problem çözme becerisi arasında da bir ilişki bulunamamıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/27221Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [68]