Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞaan, Tayfun
dc.contributor.authorTiltay, Muhammet Ali
dc.contributor.authorİşlek, Mahmut Sami
dc.date.accessioned2023-08-09T05:42:25Z
dc.date.available2023-08-09T05:42:25Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationŞaan, T, Tiltay, M, A, İşlek, M, S. (2022). 1980-2000 yılları arasındaki video oyun sektörünün incelemesi: Nintendo ve sega örneği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22 (3), 911-930.en_US
dc.identifier.issn2667-8583
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27255
dc.description.abstractDijitalleşmenin artması ile birlikte tüketicilerin de boş zamanlarında yaptıkları aktivitelerde değişiklikler olmuştur. Özellikle video oyunlar tüketicilerin kendi benliklerini şekillendirdiği boş zaman aktivitelerinin başında gelmektedir. Günümüzde 159 milyar dolarlık pazar hacmi ile video oyun sektörü, eğlence sektörlerinin en büyüklerinden biri olarak yer almaktadır. Bu çalışmanın amacı teknolojinin gelişmesi ile günümüz dünyasının en büyük eğlence sektörlerinden biri haline gelen video oyun sektöründe yer almış olan Nintendo ve Sega firmalarının 1980 ve 2000 yılları arasında uyguladığı pazarlama faaliyetlerini marka yaşam döngüsü kapsamında tarihsel bir bakış açısı ile incelenmesidir. Bu doğrultuda firmaların kuruluşları ve sektöre girişleri araştırıldıktan sonra firmaların uyguladığı pazarlama faaliyetleri, video oyun sektörünün gelişmesinde etkili olan faktörler tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda Sega’nın pazara başarılı girişi hem uyguladığı başarılı pazarlama stratejileri hem de Nintendo’nun rakibini küçümsemesi ile ilişkilendirilmiştir. Buradan hareketle rekabet sürecinde yer alan markaların karşılıklı stratejilerinin nasıl sonuçlar doğurduğu anlaşılmaya çalışılmıştır. Araştırma sonuçlarının teknoloji firmalarının pazarlama eylemlerinin ve video oyun sektöründeki güncel gelişmelerin anlaşılmasında araştırmacı ve uygulayıcılara tarihsel bir içgörü sağlaması beklenmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVideo Oyun Sektörüen_US
dc.subjectPazarlama Tarihien_US
dc.subjectNintendoen_US
dc.subjectSegaen_US
dc.title1980-2000 yılları arasındaki video oyun sektörünün incelemesi: Nintendo ve sega örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage911en_US
dc.identifier.endpage930en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster