Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErcan, Fatih
dc.date.accessioned2023-08-09T11:53:47Z
dc.date.available2023-08-09T11:53:47Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationErcan, F. (2022). Metaverse teknolojisinin gelecekte turizm sektörüne olası etkilerini belirlemeye yönelik bir araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22 (4), 1063-1092.en_US
dc.identifier.issn2667-8583
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27264
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, uzman görüşlerinden hareketle metaverse teknolojisinin gelecekte turizm sektörü üzerindeki olası etkilerini tespit etmektir. Bu kapsamda nitel veri toplama tekniklerinden yarı-yapılandırılmış görüşme kullanılarak 22 katılımcıdan birincil veriler elde edilmiştir. Daha sonra bu veriler, belirlenen tema ve alt temalar ışığında kodlanarak betimsel analizler gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmadan elde edilen bulgular, turizmde en çok seyahat alanında, turist rehberliği mesleğinde, ek gelir sağlama olarak metaverse teknolojisinin etkilerinin görüleceğini göstermektedir. Ayrıca, gelecekte metaverse’ün turizm pazarlaması açısından en önemli potansiyel faydasının ön deneyim oluşturma olduğu ve ön deneyim ile güvenin turizmdeki gerçek satın alma davranışını etkileyen en önemli unsurlar olduğu belirlenmiştir. Diğer bir bulguya göre, COVID-19 pandemisi turizm sektöründe metaverse teknolojisine uyum sürecini hızlandırmıştır. İlgili literatürde metaverse’ün turizm sektörüne etkilerine ilişkin birincil verilere dayalı çalışmaların sınırlı olması bu çalışmanın sonuçlarını önemli kılmakta ve özgün değerini artırmaktadır. Sosyal medyanın turizmde kullanılan en önemli dijital araç olması, turizmde gerçek satın alma davranışında metaverse’deki ön deneyim ve güven faktörlerinin etkili olması yönündeki bulgular mevcut literatürdeki çalışmaların sonuçlarıyla da benzerlik göstermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectDijitalleşmeen_US
dc.subjectMetaverseen_US
dc.subjectTurizm Sektörüen_US
dc.titleMetaverse teknolojisinin gelecekte turizm sektörüne olası etkilerini belirlemeye yönelik bir araştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1063en_US
dc.identifier.endpage1092en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail
Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster