Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2023-08-11T06:22:38Z
dc.date.available2023-08-11T06:22:38Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationÖztürk, S, A. (2022). Yeni bir dijital varlık olarak NFT: Pazarlama dünyasındaki yeri üzerine değerlendirmeler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22 (4), 1151-1164.en_US
dc.identifier.issn2667-8583
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27267
dc.description.abstractBu makalenin amacı; kapsamlı bir literatür taramasına dayalı olarak, NFT (non-fungible-token: misli olmayan kripto varlıklar) kavramını işletmeler ve tüketiciler perspektifinden değerlendirebilmektir. NFT; resim, oyun, ses gibi bir dijital varlığa sahip olmak için blok zincire kayıtlı bir haktır. Bir benzeri olmayan, şifrelenmiş dijital varlıklar olan NFT’ler temsil ettikleri dijital varlıkların menşeini/kaynağını koruyarak, önceki sistemlere göre daha kolay ticaretinin yapılmasına, değiş tokuş edilmesine, kimliğinin doğrulanmasına ve transfer edilmesine olanak sağlamaktadırlar. Sanat, koleksiyonerlik, oyun gibi alanlarda görülen NFT uygulamaları yaratıcı içerik üreticilerinin olduğu kadar şirketlerin ve markaların da ilgisini çekmektedir. 2021 yılında hızlı büyüme gösteren NFT pazarı lüks tüketim markalarının yeni tüketici kitlelerine ulaşmasını sağlamıştır. Günlük tüketim markaları da genç tüketiciler ile bağ kurmada ve sosyal sorumluluk kampanyalarına dikkat çekmede NFT uygulamalarını kullanmaktadırlar. Farklı tüketim deneyimleri yaratma, tüketicileri dijital topluluklarda buluşturma yoluyla da NFT’ler tüketiciler ve işletmeler için değer yaratabilme potansiyeline sahiptir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijital Varlıken_US
dc.subjectNFTen_US
dc.subjectMisli Olmayan Varlıklaren_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.titleYeni bir dijital varlık olarak NFT: Pazarlama dünyasındaki yeri üzerine değerlendirmeleren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1151en_US
dc.identifier.endpage1164en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster