dc.date.accessioned | 2023-08-14T06:48:55Z | |
dc.date.available | 2023-08-14T06:48:55Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.citation | Ceran, M. (2022). Sinemanın gerçeklik ile ilişkisine post-truth izdüşümler: Family Romance, LLC. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22 (4), 1273-1296. | en_US |
dc.identifier.issn | 2667-8583 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/27273 | |
dc.description.abstract | Teknoloji gündelik yaşamın, kültürel bağlamların ve toplumsal ilişkilerin biçimlerinde belirli kırılmalara yol açmış ve önemli değişimleri beraberinde getirmiştir. Gündelik yaşamın içerisine gömülü bir şekilde, kültürel bağlamların ve toplumsal ilişkilerin etkileşiminde var olan gerçek, hakikat ve yalan kavramları da söz konusu değişimlerin odağında olmuştur. Söz konusu değişimlerin en görünür ve literatürde kendine yer bulanlarından biri post-truth kavramıdır. Ancak post-truth siyasete içkin bir düzlemde ortaya atılmıştır. Bu nedenle, hakikatin önemsizleşmesi olarak Türkçeleştirilen kavramın normatif olmayan yanı sosyal ilişkiler boyutunun görmezden gelinmesine neden olmuştur. Bu anlamda, bu çalışmanın amacı hakikatin önemsizleşmesi kavramını siyasete içkin bağlamıyla sosyal ilişkiler boyutuna kanalize ederek normatifliğini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda; sinemayı mevcut toplumsal koşullardan ayrı düşünmenin olanaksızlığıyla, sinemasal tarzı kurgu ile gerçeği birbirine yakınlaştırmak olan Werner Herzog’un yazdığı ve yönettiği Family Romance, LLC filmi incelenmiştir. Betimsel analiz tekniğinin kullanıldığı bu çalışma; post-truth kavramının normatifliğini vurgulaması, sinemanın toplumsal bağlamını biçim-içerik ilişkisi yoluyla ele alması ve post-truth kavramının sanatın alanında sinemayı anlamlandırmakta bir ölçüt olarak kullanılabilirliğini ortaya koyması açısından önem arz etmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Hakikatin Önemsizleşmesi | en_US |
dc.subject | Gerçek | en_US |
dc.subject | Yalan | en_US |
dc.subject | Sinema | en_US |
dc.subject | Werner Herzog | en_US |
dc.title | Sinemanın gerçeklik ile ilişkisine post-truth izdüşümler: Family Romance, LLC | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-5594-4322 | en_US |
dc.identifier.volume | 22 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1273 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1296 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Ceran, Mahmut | |