Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2023-08-21T10:55:44Z
dc.date.available2023-08-21T10:55:44Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationKüçük, M, Güven, C, Gümüş Çiçek, T. (2023). Uzaktan öğrenmede Telegram kullanımı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23 (2), 437-462.en_US
dc.identifier.issn2667-8583
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27289
dc.description.abstractGünümüzde sosyal ağlar dünya genelinde önemli bir etkiye sahiptir. Sosyal ağların birçok konuda kaldırdığı sınırlar, bireyin her an ve her yerde öğrenme ihtiyacının karşılanmasına da olumlu yönde etki etmekte ve sosyal ağlar pek çok alanda olduğu gibi öğrenme alanında da yaygın şekilde kullanılmaktadır. Facebook, Twitter, Youtube, Instagram gibi sosyal ağların öğrenme alanında sık kullanıldığı bilinmektedir. Son yıllarda popülerliği artan Telegram ağının da öğrenme amaçlı kullanılan sosyal ağlardan biri olduğu uluslararası çalışmalarla desteklenmiştir. Bu çalışma ise, Türkiye’de öğrenme amaçlı Telegram kullanımını araştırmayı amaçlamaktadır. Betimsel tarama modeliyle gerçekleştirilen bu çalışmada Türkiye’de Telegram ağının öğrenmeye yönelik kullanıldığı dört farklı gruptaki 203 katılımcıdan veri toplanmıştır. Çevrimiçi Sosyal Ağların Öğretim Amaçlı Kabul ve Kullanımı Ölçeği’nde yer alan performans beklentisi, sosyal etki, kullanma niyeti ve çaba beklentisi boyutları ele alınarak bu boyutların Telegram kullanıcıları açısından yaş, cinsiyet ve kullanım deneyimine göre bir farklılık gösterip göstermediği t-Testi ve ANOVA analizi ile incelenmiştir. Çalışma sonucuna göre, üç farklı değişken kapsamında incelenen verilerde anlamlı bir farklılık bulunmamıştır ancak tüm alt boyutlar ile karşılaştırıldığında çaba beklentisi boyutundaki ortalamaların daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan Öğrenmeen_US
dc.subjectSosyal Ağlaren_US
dc.subjectTelegramen_US
dc.subjectPerformans Beklentisien_US
dc.subjectSosyal Etkien_US
dc.subjectÇaba Beklentisien_US
dc.subjectKullanma Niyetien_US
dc.titleUzaktan öğrenmede Telegram kullanımıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6140-4242en_US
dc.contributor.authorID0009-0008-9889-1740en_US
dc.contributor.authorID0009-0009-4411-031Xen_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage437en_US
dc.identifier.endpage462en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKüçük, Mestan
dc.contributor.institutionauthorGüven, Ceren
dc.contributor.institutionauthorGümüş Çiçek, Tülay


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster