Students Views On Using Portfolio Assessment In EFL Writing Courses
Özet
The purpose of this study is to explore views of prep-school students towards portfolio assessment
in their writing courses. It has also intended to find out exam preference of the participants. The
participants of the study are 140 Turkish EFL students enrolled in the intermediate and upper
intermediate prep classes at the School of Foreign Languages of Anadolu University. A portfolio
attitude survey, semi-structured interviews with the participants and their instructors, and two open
ended questions form the basis of the study. The results indicated that the subjects of this study generally
prefer to be evaluated by the traditional paper and pencil tests; however, most of the subjects believe
that portfolio assessment also contributes to their English learning processes. It was also found out that
a number of the subjects have negative attitudes towards portfolio assessment in their writing courses. Bu çalışmanın amacı İngilizce hazırlık sınıflarında okuyan öğrencilerin yazma derslerinde çalışma
dosyası (portfolyo) değerlendirmesi ile ilgili görüşlerini araştırmaktır. Bu çalışma aynı zamanda
çalışmaya katılan öğrencilerin sınav tercihlerini de belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmanın evreni,
Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Hazırlık sınıflarının orta (intermediate) ve orta
üzeri (upper-intermediate) düzeylerde okuyan 140 öğrenciden oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri, bir
Çalışma Dosyası tutum sormacası, katılımcı ve onların öğretmenleri ile yapılan yarı yapılandırılmış
görüşmeler ve katılımcıların iki açık uçlu soruya verdikleri cevaplardan elde edilmiştir. Çalışmanın
sonuçları, bu çalışmaya katılan öğrencilerin çoğunun çalışma dosyası ile yapılan değerlendirmenin
onların İngilizce öğrenme süreçlerine katkı sağladığına inandıklarını ancak genellikle alışılagelmiş
kağıt-kalem türü sınav tiplerini tercih ettiklerini ortaya koymuştur. Bir başka deyişle, katılımcıların
büyük çoğunluğu genel eğilim olarak yazma derslerinde çalışma dosyası ile değerlendirmeye karşı
olumsuz tutum sergiledikleri görülmüştür.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiBağlantı
https://hdl.handle.net/11421/274Koleksiyonlar
- Cilt.10 Sayı.1 [12]