Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBingöl Schrijer, Bilge
dc.date.accessioned2023-09-28T10:32:25Z
dc.date.available2023-09-28T10:32:25Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationBingöl Schrijer, B. (2023). Çocuk hakları bakımından dijital reklamcılık ve uluslararası ölçütler. Anadolu Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 9 (2), 293-331.en_US
dc.identifier.issn2687-394X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27401
dc.description.abstractDijital reklamlar artık yaygın pazarlama stratejilerinden birisidir ve günümüzde standart olmayan, hatta reklam olduğu dahi kolaylıkla anlaşılamayan biçimlerde ortaya çıkmaktadır. Bu şekilde çocukların reklamın içeriğini eleştirel olarak değerlendirebilmelerinin önüne geçerek onların saflıklarından faydalanan reklam türleri bakımından uluslararası alanda belli ölçütler geliştirilmeye çalışılmaktadır. Çalışma, Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Komitesi, Avrupa Birliği, Avrupa Konseyi ve Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütünün dijital reklamlar karşısında çocukları korumayı amaçlayan hukuki düzenlemelerini incelemektedir. Söz konusu düzenlemelerde yaş sınırı bakımından yeknesak bir çocuk kavramı olmadığı gibi çocuklar daha çok kişisel veriler ve tüketici hakları kapsamında korunmaktadır. Öte yandan Çocuk Hakları Komitesinin 2021 yılında kabul ettiği 25 No’lu Genel Yorum ve Avrupa Birliği’nin 2021 yılında kabul ettiği Dijital Hizmetler Yasası’yla birlikte büyük platformların çocuk haklarını korumak bakımından sorumluluğu uluslararası düzeyde kabul edilmiştir. Bununla birlikte şirketlerin çocukların korunması bakımından özen gösterme (due diligence) sorumluluğu da kabul edilmektedir. Dijital reklamlar bakımından çocuğun ekonomik sömürüden korunma hakkı dile getirilse de uluslararası düzenlemelerin çocuğun “bir tüketici olarak” hakları ile “bir insan olarak” haklarının korunması arasında kaldığı söylenebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijital Reklamen_US
dc.subjectÇocuk Haklarıen_US
dc.subjectTüketici Haklarıen_US
dc.subjectKişisel Verilerin Korunmasıen_US
dc.subjectİnsan Haklarıen_US
dc.titleÇocuk hakları bakımından dijital reklamcılık ve uluslararası ölçütleren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage293en_US
dc.identifier.endpage331en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster