Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzkan, Fatmanur
dc.contributor.authorKaygısız, Esra
dc.date.accessioned2023-11-14T07:17:34Z
dc.date.available2023-11-14T07:17:34Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationÖzkan, F, Kaygısız, E. (2020). Farklılıkların yönetimi ve bilgi paylaşımı ilişkisi üzerine bir araştırma. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21 (3), 1-19.en_US
dc.identifier.issn2687-184X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27606
dc.description.abstractFarklılıkların yönetimi kavramı örgütteki çalışanların bireysel farklılıklarını kabul ederek farklılıklara değer veren ve bu farklılıkları örgütün amacı doğrultusunda kullanılmasını sağlayan yaklaşımı ifade etmektedir. Bu çalışmanın temel amacı yönetici ve öğretmenlerin farklılıkların yönetimi algıları ile bilgi paylaşımı davranışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca farklılıkların yönetiminin alt boyutları ile bilgi türleri arasındaki ilişkilerinde ortaya konulması amaçlanmıştır. Genel tarama modeli kapsamında ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilen araştırmanın örneklemini Ordu ilinin Ünye ilçesindeki kamu ilkokul ve ortaokullarında görev yapan yönetici ve öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın veri kümesi, demografik bilgiler, çalışanların farklılıkların yönetimi algıları ve bilgi paylaşımı düzeyleri doğrultusunda elde edilmiştir. Veriler SPSS aracılığıyla Tanımlayıcı Analiz, Pearson Korelasyon Analizi ve Regresyon Analizi ile değerlendirilmiştir. Bu doğrultuda elde edilen bulgular sonucunda farklılıkların yönetimi algıları ile bilgi paylaşımı davranışları arasında orta düzeyde ve pozitif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractFarklılıkların yönetimi kavramı örgütteki çalışanların bireysel farklılıklarını kabul ederek farklılıklara değer veren ve bu farklılıkları örgütün amacı doğrultusunda kullanılmasını sağlayan yaklaşımı ifade etmektedir. Bu çalışmanın temel amacı yönetici ve öğretmenlerin farklılıkların yönetimi algıları ile bilgi paylaşımı davranışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca farklılıkların yönetiminin alt boyutları ile bilgi türleri arasındaki ilişkilerinde ortaya konulması amaçlanmıştır. Genel tarama modeli kapsamında ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilen araştırmanın örneklemini Ordu ilinin Ünye ilçesindeki kamu ilkokul ve ortaokullarında görev yapan yönetici ve öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın veri kümesi, demografik bilgiler, çalışanların farklılıkların yönetimi algıları ve bilgi paylaşımı düzeyleri doğrultusunda elde edilmiştir. Veriler SPSS aracılığıyla Tanımlayıcı Analiz, Pearson Korelasyon Analizi ve Regresyon Analizi ile değerlendirilmiştir. Bu doğrultuda elde edilen bulgular sonucunda farklılıkların yönetimi algıları ile bilgi paylaşımı davranışları arasında orta düzeyde ve pozitif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFarklılıken_US
dc.subjectFarklılıkların Yönetimien_US
dc.subjectBilgi Paylaşımıen_US
dc.subjectÖrtük Bilgien_US
dc.subjectAçık Bilgien_US
dc.titleFarklılıkların yönetimi ve bilgi paylaşımı ilişkisi üzerine bir araştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage19en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster