Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2023-11-16T08:16:03Z
dc.date.available2023-11-16T08:16:03Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationAğlargöz, F, Zakiri, A, M. (2021). Teknolojiye hazır olma ile teknolojiye dayalı bankacılık ürünleri ve hizmetleri kullanım niyeti arasındaki ilişki: Afganistan’da bir araştırma. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22 (1), 83-68.en_US
dc.identifier.issn2687-184X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27630
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Afganistan’daki banka müşterilerinin ve potansiyel müşterilerin teknolojiye dayalı bankacılık ürün ve hizmetleri için hazır olma durumlarını ölçmek ve teknolojiye hazır olma ile teknolojiye dayalı bankacılık ürün ve hizmetleri kullanım niyeti arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmanın modeli çerçevesinde altı hipotez geliştirilmiştir. Veriler anket aracılığıyla Afganistan’ın Celalabad şehrinde 204 katılımcıdan toplanmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, teknolojiye hazır olma ve teknolojiye dayalı bankacılık ürün ve hizmetleri kullanım niyeti arasında güçlü, anlamlı ve olumlu ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, teknolojiye hazır olmanın algılanan kullanım kolaylığı ile algılanan fayda üzerinde olumlu ve anlamlı etkileri olduğu saptanmıştır. Algılanan kullanım kolaylığı, algılanan fayda ve teknolojiye dayalı bankacılık ürün ve hizmetleri kullanım niyeti üzerinde olumlu ve anlamlı etkilere sahiptir. Algılanan faydanın, teknolojiye dayalı bankacılık ürün ve hizmetleri kullanım niyeti üzerinde anlamlı ve olumlu etkileri olduğu da bulunmuştur. Çalışma bulguları, Afganistan'daki banka müşterilerinin ve potansiyel müşterilerin teknolojiye dayalı bankacılık ürün ve hizmetlerini kullanmaya hazır olduğunu ortaya koymaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeknolojiye Hazır Olmaen_US
dc.subjectTeknolojiye Hazır Olma İndeksien_US
dc.subjectTeknoloji Kabul Modelien_US
dc.subjectTeknolojiye Dayalı Bankacılık Ürün ve Hizmetler Kullanım Niyetien_US
dc.titleTeknolojiye hazır olma ile teknolojiye dayalı bankacılık ürünleri ve hizmetleri kullanım niyeti arasındaki ilişki: Afganistan’da bir araştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3350-7268en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9314-418Xen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage83en_US
dc.identifier.endpage108en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAğlargöz, Feyza
dc.contributor.institutionauthorZakiri, Abdul Moneir


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster