Medikal turizimde dijital pazarlama güveni ve medikal turist sadakati ilişkisi: Uluslararası turistler üzerine bir araştırma
Künye
Polat, V, Omar, H, A, M. (2022). Medikal turizimde dijital pazarlama güveni ve medikal turist sadakati ilişkisi: Uluslararası turistler üzerine bir araştırma. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23 (3), 22-42.Özet
Uluslararası medikal turizm, hastaların zorunlu veya tercihen tedaviler için başka ülkelere seyahat etmesidir. İnsanların sağlık hizmetlerinde diğer ülkeleri tercih etmelerinin en önemli nedenleri arasında fiyat ve sağlık hizmetlerinde sunulan kolaylıklar gelmektedir. Sadık müşteriler, sağlık hizmeti sunan işletmeler için önemlidir. Çalışmanın evrenini Türkiye’ye sağlık hizmetleri almak için gelen yabancı turistler oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi 247 uluslararası turistten oluşmaktadır. Hipotez testleri için SPSS 26 programı kullanılmıştır. Bu çalışmada, dijital pazarlama güveni ile medikal turist sadakati arasındaki ilişkide fiyat kalitesi ve uygunluğunun aracılık etkisi incelenmiş, pozitif ve anlamlı bir ilişki gözlemlenmiştir. Dijital pazarlama güveni ile medikal turist sadakati arasındaki ilişkide aracılık etkisinin genel etkiyi artırdığı ortaya çıkmıştır.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
23Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/27639Koleksiyonlar
- Cilt: 23 Sayı: 3 [17]