Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇavuşoğlu, Hüseyin
dc.contributor.authorAslan, Büşra
dc.date.accessioned2023-12-20T13:22:18Z
dc.date.available2023-12-20T13:22:18Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationÇavuşoğlu, H, Aslan, B. (2023). Sosyal medyadaki politik pazarlama faaliyetlerinin Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi öğrencileri üzerindeki etkisine yönelik bir çalışma. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24 (3), 173-196.en_US
dc.identifier.issn2687-184X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27753
dc.description.abstractSosyal medya, artık günümüzde demokratik hayatın önemli güçlerinden biridir. Politik pazarlama ise seçimlerde, seçmen tercihinde etkili unsurlardandır ve siyasal partilerin seçim başarısı, politik pazarlama ile doğrudan bağlantılıdır. Türkiye’de seçmenlerin önemli bir bölümünü gençler oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi (ZBEÜ) öğrencilerinin, oy verme tercihinde sosyal medyadaki politik pazarlama faaliyetlerinin etkisini ortaya koymaktır. Bu bağlamda ZBEÜ’de okuyan 392 öğrenci ile bir anket çalışması yapılmıştır. Öğrenciler, oy verme tercihinde, sosyal medyadaki politik pazarlama faaliyetlerinden az ve orta derecede etkilenmektedir. Ayrıca, öğrenciler, sosyal medyada tartışma ve paylaşımda, çekimser davranırken, %57,4’ü sosyal medyada siyasi reklamları izlemekte ve %45,6’sı seçim kampanyalarını sosyal medyadan takip etmektedir. Elde edilen bir diğer önemli sonuç da öğrencilerin oy verme tercihinde "parti liderlerinin sosyal medyadaki destekçi sayılarına" en fazla önem verdiğidir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPolitik Pazarlamaen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectÜniversite Öğrencilerien_US
dc.subjectSeçmen Tercihien_US
dc.titleSosyal medyadaki politik pazarlama faaliyetlerinin Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi öğrencileri üzerindeki etkisine yönelik bir çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage173en_US
dc.identifier.endpage196en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster