Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlizadehfanaeloo, Parisa
dc.date.accessioned2023-12-20T13:26:42Z
dc.date.available2023-12-20T13:26:42Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationAlizadehfanaeloo, P. (2023). Çevrimiçi alışveriş platformlarında teknoloji özellikleri ve marka özgünlüğünün marka imajı, marka bağlılığı ve marka özdeğerine etkisinde marka itibarının düzenleyici rolü. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24 (3), 19-47.en_US
dc.identifier.issn2687-184X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27758
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı teknoloji özelliklerinin ve marka özgünlüğünün markanın işlevsel imajı üzerindeki etkisini ve markanın işlevsel imajının duygusal marka bağlılığı ve markanın özdeğeri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Ayrıca, çalışma marka özgünlüğü, marka imajı, marka bağlılığı ve markanın özdeğeri arasındaki ilişkilerde marka itibarının düzenleyici rolünü araştırmayı da amaçlamaktadır. Bu ampirik çalışmada önerilen model Türkiye’de yaşayan ve çevrimiçi alışveriş platformlarından alışveriş yapanlar arasından 480 kişiye uygulanan anketlerle test edilmiştir. Yapısal modelin testi için yapısal eşitlik modellemesi ile yol analizi yapılmıştır. Çalışma bulguları algılanan kullanım kolaylığının ve marka özgünlüğünün markanın işlevsel imajı üzerindeki etkisini, markanın işlevsel imajının duygusal marka bağlılığı ve markanın özdeğeri üzerindeki etkisini ve duygusal marka bağlılığının markanın özdeğeri üzerindeki etkisini desteklemiştir. Ayrıca, çalışmada marka özgünlüğü, markanın işlevsel imajı, duygusal marka bağlılığı ve markanın özdeğeri arasındaki ilişkilerde marka itibarının düzenleyici rolünün ortaya çıkması bu konuda literatürdeki eksiklikleri gidermesi bakımından önemlidir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeknoloji Özelliklerien_US
dc.subjectMarka Özgünlüğüen_US
dc.subjectMarkanın İşlevsel İmajıen_US
dc.subjectDuygusal Marka Bağlılığıen_US
dc.subjectMarkanın Özdeğerien_US
dc.titleÇevrimiçi alışveriş platformlarında teknoloji özellikleri ve marka özgünlüğünün marka imajı, marka bağlılığı ve marka özdeğerine etkisinde marka itibarının düzenleyici rolüen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage19en_US
dc.identifier.endpage47en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster