dc.contributor.author | Şahin, Ayşe | |
dc.contributor.author | Kor, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2014-07-22T06:53:31Z | |
dc.date.available | 2014-07-22T06:53:31Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.issn | 13030876 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/280 | |
dc.description.abstract | Mersin’de yaşayan tüketicilerin tüketici hakları konusundaki bilinç düzeylerini etkileyen faktörleri
belirlemek amacıyla gerçekleştirilen bu çalışmanın ilk bölümünde, tüketici hakları araştırma alanında
yapılan çalışmaların incelendiği literatür taraması yapılmıştır. İkinci bölümde ise, Mersin’de yaşayan
tüketicilerin haklarını koruma konusundaki bilinç düzeylerini etkileyen faktörler araştırılmaktadır. Bu
amaçla gerçekleştirilen saha araştırmasında, Mersin’de yaşayan 720 tüketici ile, yüz-yüze görüşme
yöntemi kullanılarak anketler yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; Mersin ilinin
merkez ilçelerinde yaşayan tüketicilerin gelirleri, eğitim düzeyleri ve yaşları, tüketici olarak haklarını
koruma bilincini etkilemektedir. Tüketicilerin hakları konusunda sahip oldukları bilinç düzeyi,
yaşlarına ve cinsiyetlerine göre farklılık göstermemekte, eğitim, gelir düzeyi ve meslek değişkenleri
açısından farklılıklar bulunmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | The objective of this study is to determine the factors effecting consumer consciosness about
consumer rights from the point of consumers who live in Mersin. In the first part of this study, a
literature analysis is realized in the context of consumer rights. In the second part of the study, we
realized a fieldwork in order to analyze the factors effecting consumer consciousness. In this fieldwork,
questionnaires are fulfilled by face-to-face interviews which is conducted with 720 consumers who live
in Mersin. At the end of the research it has been concluded that, consumers income, education level
and age affects the consumers’ conciousness about consumer rights. Also, consumers’ consciousness
about consumer rights in different age and sex groups does not show any significant difference. A
significant difference in consumer consciousness has been determined in different education, income
and occupation groups of consumers. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tüketici Hakları | en_US |
dc.subject | Tüketicilerin Haklarını Koruma Bilinci | en_US |
dc.subject | Consumer Rights | en_US |
dc.subject | Consumer Consciousness About Consumer Rights | en_US |
dc.title | Mersin’de Yaşayan Tüketicilerin Tüketici Hakları Konusundaki Bilinç Düzeylerini Etkileyen Faktörleri İnceleyen Bir Araştırma | en_US |
dc.title.alternative | A Research Which Analyzes The Factors Effecting Consumer Consciousness About Consumer Rights From The Point Of Consumers Who Live In Mersin | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisiz | en_US |