Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞimşek, Yücel
dc.contributor.authorDağıdır, Hasan
dc.date.accessioned2024-05-27T06:05:28Z
dc.date.available2024-05-27T06:05:28Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28310
dc.description.abstractBu araştırmada, meslek liselerinde görev yapan okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerine göre okul yönetiminin entelektüel sermaye yönetimi yeterlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak ilişkisel tarama modelinde olan araştırmamızda ilk olarak bir ölçek geliştirilmiş; daha sonra da geliştirilen ölçek yardımıyla toplanan veriler araştırmanın amacı doğrultusunda nicel veri analizi yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma, Türkiye'nin Samsun ilindeki meslek liselerinde görevli 691 öğretmen ve 212 okul yöneticilerinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada okul yöneticilerinin görüşlerine göre, görev yaptıkları okulların entelektüel sermaye yönetim yeterlik düzeylerinin yüksek olduğu, öğretmenlerin görüşlerine göre görev yaptıkları okulların entelektüel sermaye yönetim yeterlik düzeylerinin ise orta düzeye yakın olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. 21-30 öğretmen sayısına sahip olan okullarda görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre entelektüel sermaye yönetim yeterlik düzeylerinin, 41 ve üzeri öğretmen sayısına sahip olan okullarda görev yapan öğretmenlere göre daha yüksek olduğu görülmektedir. 6-10 yıl mesleki kıdeme sahip olan öğretmenlerin görüşlerine göre okul yönetiminin entelektüel sermaye yönetim yeterlik düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmektedir. 1-5 yıl aynı kurumda hizmet süresine sahip olan öğretmenlerin görüşlerine göre okulların entelektüel sermaye yönetim yeterlik düzeylerinin, 11 yıl ve üzeri aynı kurumda hizmet süresine sahip olan öğretmenlere göre daha yüksek olduğu görülmektedir. Araştırmada mesleki kıdem, öğretmen sayısı ve kurumdaki hizmet süresi değişkenlerinin öğretmenlerin görüşlerine göre entelektüel sermaye yönetim yeterlikleri üzerinde anlamlı etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEntelektüel Sermayeen_US
dc.subjectYönetim Yeterliklerien_US
dc.subjectEğitimde Entelektüel Sermayeen_US
dc.titleEğitim yöneticilerinin entelektüel sermaye yönetim yeterliklerinin belirlenmesi (Samsun ili örneği)en_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster