Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKüçükyılmaz, Emine Aysın
dc.contributor.authorÜrünibrahimoğlu, Mehmet
dc.date.accessioned2024-05-28T07:18:01Z
dc.date.available2024-05-28T07:18:01Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28333
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf Fen Bilimleri dersinde Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin kullanımının etkililiğini belirlemektir. Karma araştırma modeli benimsenerek gerçekleştirlen araştırmada desen olarak gömülü desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda, ön test-son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Bu doğrultuda deney grubuna Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli kullanılarak deneysel müdahale yapılmış, kontrol grubuna deneysel müdahale yapılmamıştır. Araştırmanın nitel boyutundaysa deney grubu öğrencileriyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırma, 2020-2021 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde Gaziantep ilinde bulunan bir ilkokulun dördüncü sınıf şubelerinin birisinde yapılmıştır. Araştırmada; deney grubu 19, kontrol grubu 19 öğrenciden oluşmuştur. Beş hafta süren uygulama sürecinde deney ve kontrol gruplarının her birisinde 20 saat ders işlenmiştir. Araştırmanın verileri; Kişisel Bilgiler Formu, Kelime İlişkilendirme Testi, Kavramsal Anlama Testi, Bilimin Doğasına Yönelik Anlayışı Belirleme Formu ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu ile toplanmıştır. Araştırmada; toplanan nicel verilerin çözümlenmesinde betimsel istatiksel yöntemler ve t testi, nitel verilerin çözümlenmesindeyse içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin öğrencilerin kavramsal anlamalarının artması ve bilimin doğası anlayışlarının gelişmesinde daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlkokulen_US
dc.subjectFen Bilimlerien_US
dc.subjectOrtak Bilgi Yapılandırma Modelien_US
dc.subjectKavramsal Anlamaen_US
dc.subjectBilimin Doğasıen_US
dc.titlelkokul fen bilimleri dersinde ortak bilgi yapılandırma modeline dayalı öğretimin etkililiğien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster