dc.date.accessioned | 2024-10-04T08:18:47Z | |
dc.date.available | 2024-10-04T08:18:47Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.citation | Cemiloğlu, M. (2024). Western türüne meydan okumak: “the Power of Dog“ filminde toplumsal cinsiyet ve erkeklik analizi. Sanat ve Tasarım Dergisi, 14 (1), 20-39. | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-9056 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/28719 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Thomas Savage’ın 1967 tarihli romanına dayanarak Jane Campion tarafından
yazılıp yönetilen 2021 yılı yapımı “The Power of Dog” filminde Western türü geleneklerinin
nasıl yapılandırıldığını araştırmaktadır. Klasik bir western filmi mi yoksa western türünü
ve efsanevi Amerikan kovboyunu yapısöküme uğratan bir film olup olmadığı sorunsalı ile
yola çıkılmaktadır. Bu tarz türsel geleneklerde süregelmiş cinsiyet dinamiklerinden yola
çıkılarak filmdeki toplumsal cinsiyet ve erkeklik temsillerinin sorgulanması amaçlanmaktadır.
Bu bağlamda, filmdeki toplumsal cinsiyet rollerini analiz etmek için öncelikle western
türünün gelenekleri ortaya konmuştur. Sonrasında, Western türünün geleneklerinde
bulunan karşıtlıklar ile toplumsal cinsiyet ve erkeklik arasındaki ilişki feminist film kuramı
çerçevesinde ele alınmış ve filmin içerdiği anlamlar nitel bir yöntem olan tür analizi ile
incelenmiştir. Bu anlam arayışında feminist film kuramı, sinemada toplumsal cinsiyetin
nasıl inşa edildiğini ve temsil edildiğini anlamak için önemli bir analitik araç olmuştur.
Western türü, geleneksel olarak erkek kahramanları merkezine yerleştirerek ve kadın karakterleri
ikincil bir rolde tutarak hegemonik erkeklik ideallerine dayanan erkek egemen
bir perspektife sahiptir. Ancak, “The Power of Dog” filmi içerdiği ikiliklerle feminist film
kuramı bağlamında Western türündeki geleneksel cinsiyet dinamiklerini sarsan ve cinsel
kimliklerin karmaşıklığına vurgu yaparak hegemonik erkeklik anlayışını sorgulayan bir
perspektif sunar. Böylece “The Power of Dog” filmi Western türünün geleneksel cinsiyet
normlarına meydan okuyan bir anti-western türü olarak tanımlanabilir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tür Analizi | en_US |
dc.subject | Anti-western Film | en_US |
dc.subject | Toplumsal Cinsiyet | en_US |
dc.subject | Erkeklik | en_US |
dc.subject | Temsil | en_US |
dc.title | Western türüne meydan okumak: “the Power of Dog“ filminde toplumsal cinsiyet ve erkeklik analizi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | The Turkish Online Journal of Distance Education (TOJDE) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-8779-7555 | en_US |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 20 | en_US |
dc.identifier.endpage | 39 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Cemiloğlu, Meltem | |