Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUzkesici, Dora
dc.date.accessioned2024-11-08T08:16:57Z
dc.date.available2024-11-08T08:16:57Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationTuran, M, G, Uzkesici, D. (2023). Satınalma yönetiminde işletme tedarikçi ilişkilerinin tekrar satın almadaki rolü: imalat sanayiinde nitel bir çalışma. Anadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim ve Uygulama Dergisi, 2 (1), 59-76.en_US
dc.identifier.issn2822-5473
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28859
dc.description.abstractGünümüzün rekabetçi piyasalarında işletmeler varlıklarını sürdürmek, verimli, etkin ve düşük maliyetlerle üretim gerçekleştirmek, üretimde sürdürülebilirliği devam ettirmek ve finansal performanslarını artırmak amacıyla çalışmaktadır. Bu süreçte, işletmelerin tedarikçileriyle olan ilişkilerinin önemi artmakta, nihai ürün üretimi için satın alınan mal ve hizmetlerin mevcut veya yeni tedarikçilerle gerçekleştirilmesi noktasında birçok önemli boyut etkin rol oynamaktadır. Satın alma işlemlerinde işletmenin tedarikçilerle ve tedarikçi işletmelerdeki personelle olan ilişkilerin tekrar satın alma niyeti üzerindeki etkisi olabileceği anlaşılmaktadır. Araştırmanın amacı, işletme tedarikçi arasındaki işlemlerin ve ilişkilerin tekrar satın alma davranışı üzerindeki rolünün büyük işletmelerde anlamlı bir farklılık yaratıp yaratmadığını tespit edebilmektir. Araştırmanın verileri, Eskişehir Organize Sanayi Bölgesinde faaliyet gösteren büyük işletme statüsündeki imalat işletmelerinin satın alma departmanı yöneticileriyle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilerek toplanmıştır. Elde edilen veriler NVivo yazılımında içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma bulguları işletmelerin tedarikçileri tercih etmelerine neden olan birçok faktörün olduğu ve işletmelerin tedarikçi tercihinde bazı ortak faktörlerden etkilendiği anlaşılmıştır. İşletmelerin çalıştığı tedarikçi sayılarının fazlalığına göre tedarikçilere yönelmesinin arttığı ve tedarik edilen ürünlerin önem derecesinin ise aynı tedarikçiden tekrar satın alma niyetinin devam ettirilmesinde etkisinin olduğu saptanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSatınalma Yönetimien_US
dc.subjectİşletme Tedarikçi İlişkilerien_US
dc.subjectTekrarlanan Satınalmaen_US
dc.subjectİmalat Sanayiien_US
dc.subjectTedarik Zincirien_US
dc.titleSatınalma yönetiminde işletme tedarikçi ilişkilerinin tekrar satın almadaki rolü: imalat sanayiinde nitel bir çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim ve Uygulama Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8952-0149en_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage59en_US
dc.identifier.endpage76en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorTuran, Mehmet Gökhan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster