Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıçer, Tuğba
dc.date.accessioned2025-01-14T06:42:55Z
dc.date.available2025-01-14T06:42:55Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationKılıçer, T. (2024). İndirimli lüks moda ürünlerinde tüketiciler neyi hedefliyor? başarı hedefi teorisi perspektifinden bir profil araştırması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24 (3), 983-1008.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28964
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı indirimli lüks moda ürünlerini satın alan tüketicilerin profillerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada başarı hedefi teorisine dayalı olarak tüketicilerin lüks moda ürünlerini indirimli satın alma hedefleri incelenmiştir. Çalışma nicel araştırma metodolojisine göre tasarlanmıştır. Araştırmada yargısal örneklem tekniğinden yararlanarak indirimli lüks moda ürünlerini satın alan 184 tüketiciye ulaşılmıştır. Veriler anket tekniğinden yararlanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde doğrulayıcı faktör analizinden, kümeleme analizinden, tek yönlü varyans analizinden ve betimsel analizlerden yararlanılmıştır. Faktör analizi sonuçları lüks moda ürünlerinde tüketicilerin indirim yakalama hedeflerinin; uzmanlaşma, gurur yaşama ve sosyal onay boyutlarından oluştuğunu doğrulamaktadır. Kümeleme analizi sonuçları bu hedeflere göre katılımcıların üç kümede toplandığını göstermektedir. Sportif tüketiciler, rekabet odaklılar ve mesafeliler olarak adlandırılan kümelerin uzmanlaşma, gurur yaşama ve sosyal onay düzeyleri anlamlı olarak farklılaşmaktadır. Her üç küme arasında lüks moda ürünlerindeki indirim karşısında duyulan memnuniyet ve markayı tekrar satın alma değişkenleri açısından da anlamlı farklılıklar bulunmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectModa Perakendeciliğien_US
dc.subjectLüks Ürünlerde İndirimen_US
dc.subjectBaşarı Hedefi Teorisien_US
dc.titleİndirimli lüks moda ürünlerinde tüketiciler neyi hedefliyor? başarı hedefi teorisi perspektifinden bir profil araştırmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage983en_US
dc.identifier.endpage1008en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster