Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAruğaslan, Emine
dc.date.accessioned2025-01-16T10:24:30Z
dc.date.available2025-01-16T10:24:30Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationAruğaslan, E. (2024). Çevrimiçi iş birlikli öğrenme ortamına ilişkin lisansüstü öğrencilerin algıları. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24 (3), 1267-1294.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28982
dc.description.abstractBu çalışmada, lisansüstü eğitim alan öğrencilerin çevrimiçi iş birlikli öğrenmeye ilişkin deneyimlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin öz ve akran değerlendirmeleri arasındaki uyum ve çevrimiçi iş birlikli öğrenmeye yönelik algıları incelenmiştir. Nitel bir yaklaşım olan durum çalışması deseni kullanılan bu çalışma, “Öğretimde Planlama ve Değerlendirme” dersine kayıtlı 14 doktora öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, öğrencilerin iş birlikli öğrenmeye katılımını ve katkısını değerlendirmek amacıyla dereceli puanlama anahtarı (rubrik) ve çevrimiçi iş birlikli öğrenmeye yönelik görüşlerinin alınması amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öz ve akran değerlendirmeleri arasındaki farkları değerlendirmek için Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi uygulanmıştır. Görüşme verileri ise nitel veri analizi yaklaşımlarından biri olan içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Bulgular, öğrencilerin öz ve akran değerlendirmeleri arasında anlamlı bir fark olmadığını ortaya koymuştur. İçerik analizi sonucunda, öğrencilerin “iş birlikli öğrenmeye katılım”, “iletişim ve koordinasyon”, “öğrenmeye katkı”, “duyuşsal faktörler”, “çevrimiçi öğrenme ortamı” ve “öz ve akran değerlendirmesi” olmak üzere toplam altı ana tema etrafında deneyimlerini ifade ettikleri belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectİş Birlikli Öğrenmeen_US
dc.subjectÇevrimiçi İş Birlikli Öğrenmeen_US
dc.subjectAkran Değerlendirmeen_US
dc.subjectÖz Değerlendirmeen_US
dc.subjectLisansüstü Öğrencilerien_US
dc.titleÇevrimiçi iş birlikli öğrenme ortamına ilişkin lisansüstü öğrencilerin algılarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1267en_US
dc.identifier.endpage1294en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster