Üniversite öğrencilerinin bilgisayar destekli ölçmeden elde ettikleri başarının kalem-kağıt testi başarısı, bilgisayar kaygısı ve bilgisayar tecrübeleri açısından incelenmesi
Özet
Eğitimin her alanında bilgisayar kullanımı giderek artmaktadır. Eğitimde ölçme ve değerlendirme etkinliklerinde bilgisayar kullanımı dünyada son 10-15 yıldır üzerinde yoğun olarak çalışılan bir konudur. Türkiye'de bu konuda yapılmış araştırma sayısı yok denecek kadar azdır. Günümüzdeki ölçme sistemlerinin büyük çoğunluğunun gelecekte bilgisayarlaşacağı düşünülürse, bu konuda deneysel araştırma yapmanın önemi göze çarpacaktır. Bu araştırmada bilgisayar kullanımı ile çok önemli bir faktör olan bilgisayar kaygısının ve bilgisayar tecrübelerinin bilgisayar destekli ölçmedeki başarıyla bir ilişkisinin olup olmadığı incelenmeye çalışılmıştır. Aynı zamanda öğrencilerin bilgisayar destekli ölçmeye bakış açıları da incelenmiştir. Araştırma Afyon Kocatepe Üniverisitesi Afyon ve Bolvadin Meslek Yüksekokulu'ndaki bilgisayarla ilgili bölüm öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler geleneksel kağıt-kalem testi şeklindeki İngilizce vize sınavına girmişlerdir. Sonra da eşdeğer sorulardan oluşan bilgisayar destekli teste katılmışlardır. Sınavlardan sonra da bilgisayar kaygısını ölçmeye yönelik bilgisyar kaygı ölçeğini ve bilgisayar destekli ölçme hakkındaki görüşlerini belirlemeye yönelik ölçme araçlarını yanıtlamışlardır. Araştırmanın amacına dönük sorulan yanıtlamak üzere toplanan verilerin çözümlenmesinde frekans ve yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, "t" testi ve korelasyon analizlerinden yararlanılmıştır. istatistiksel çözümlemelerde "SPSS 10.0 for Windows" paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda bilgisayar kaygısıyla, bilgisayar destekli testten alınan puan arasında ters yönlü bir korelasyon olduğu saptanmıştır. Bilgisayar kaygı puanı ile iki test puanları arasındaki fark arasında 0.01 düzeyinde anlamlı, (.564) değerinde bir korelasyon görülmektedir. Yani bilgisayar kaygısı arttıkça, iki testten alınan puanlar arasındaki fark, geleneksel test lehine artmaktadır. Bilgisayar kullanım süresi ve bilgisayar kullanım becerisiyle bilgisayar destekli testten alınan puan arasında anlamlı bir korelasyon olduğu görülmektedir. Kaygı düzeyi yüksek olan grubun geleneksel testten, diğer teste göre ortalama 7,42 puan yüksek alması da araştırmanın bir diğer sonucudur. Ayrıca öğrencilerin bilgisayar destekli ölçmeye olumlu baktıkları ve bundan sonraki sınavlarında da bilgisayar destekli ölçme kullanmak istedikleri belirlenmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3067
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [30]