Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOdabaşı, Ferhan
dc.contributor.authorEke Demirci, Esra
dc.date.accessioned2016-04-04T05:09:51Z
dc.date.available2016-04-04T05:09:51Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3072
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 336546en_US
dc.description.abstractBu araştırmada bilgisayar derslerinde, çoklu zeka alanlarını içeren etkinliklere ilişkin öğrencilerin ne tür görüşlere sahip olduğu incelenmiştir. Araştırma 2004-2005 öğretim yılında Eskişehir Sami Sipahi İlköğretim Okulu 5. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Öğrencilerin zeka alanları hakkında bilgi edinmek amacıyla, daha önce geçerliliği kabul edilmiş iki ayrı ölçek kullanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler incelendiğinde, öğrencilerin her bir zeka alanına yönelik aldıkları puanlarınve sorulara verdikleri cevapların farklı olduğu görülmüştür. Bu durum öğrencilerin zeka alanlarındaki gelişmişlik düzeylerinde de farklı sıralamaların oluşmasına neden olmuştur. Bu nedenle bilgisayar derslerinde 'Klavye Tuşları' konusunda her bir zeka alanına yönelik etkinlikler uygulanarak, yansıtma yöntemi ile öğrencilerin görüşlerine başvurulmuştur. Klavye tuşları konusu ile ilgili her zeka alanına göre etkinlik düzenlenebildiği ve öğrenci katılımının sağlandığı görülmüştür. Dersi kavramaya yönelik öğrencilerin görüşlerine bakıldığında; genelde olumlu cevaplar verildiği görülmüştür. Olumsuz görüşleri olan öğrencilerin ise, etkinliğin kendi öğrenme modeline uygun olmadığı için zorlandığı görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇoklu zekaen_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectBilgisayar destekli öğretimen_US
dc.titleİlköğretim 5. sınıf bilgisayar derslerinde çoklu zeka alanlarına göre düzenlenen öğretim etkinliklerine ilişkin öğrenci görüşlerinin alınmasıen_US
dc.title.alternativeİlköğretim beşinci sınıf bilgisayar derslerinde çoklu zeka alanlarına göre düzenlenen öğretim etkinliklerine ilişkin öğrenci görüşlerinin alınması.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 154 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster