Ara
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
Murathan Mungan’ın “Dumrul İle Azrail” Öyküsünü Postmodernist Açıdan Okuma
(Anadolu Üniversitesi, 2004)
Bu yazıda, Murathan Mungan’ın “Dumrul ile Azrail” adlı öyküsünün postmodern bir yapısı olduğu ileri sürülmekte ve bu amaçla metin, postmodern çizgide okunmaktadır. Okumada, Yıldız Ecevit’in postmodern edebiyat metinleri ...
Türk Cam Sanayii Ve Seramik Sanayiinin Avrupa Birliği Piyasasındaki Ticaret Yapısı Ve İhracat Performansı
(Anadolu Üniversitesi, 2004)
Bu çalışmanın amacı; Türk Cam Sanayii ve Seramik Sanayiinin, seçilmiş alt sektörleri kapsamında, Avrupa Birliği piyasasındaki ticaret yapısının ve ihracat performansının 1990-2001 dönemi için araştırılmasıdır. Ticaret ...
Nükleer Silâhların Kullanımının Yasaklanması Sorunu
(Anadolu Üniversitesi, 2004)
A.B.D’nin 1945 yılında Japonya’nın iki kentine atom bombası atması sonucunda, Sovyetler Birliği, bir silâh yarışını ateşleyerek, atom silâhlarını geliştiren ve nükleer bölünmede küresel bir menfaati olan ikinci devlet ...
Bir Polis Devriye Aracı Rotasının Elektronik Çalışma Sayfası Modeli Yardımıyla Belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)
Ağ akışları, çizge kuramının temel çalışma konularındandır. Ayrıt ve düğüm rotalama problemleri, ağ akış problemlerinin bir tipi olarak ele alınır. Zaman içinde, çizge kuramı başlığı altında incelenen ayrıt ve düğüm rotalama ...
İşletmelerin Öğrenen Organizasyon Olma Yolundaki Çabalarının Türkiye’deki Görünümü
(Anadolu Üniversitesi, 2004)
1990’h yıllarda işletmecilik ve yönetim dünyası Senge’in ortaya attığı yeni bir kavramla sarsıldı. Öğrenen Örgütler. Aradan geçen süre içinde öğrenen örgütler hakkında sayısız kuramsal çalışma yapıldı ve yayınlandı. Ayrıca ...
Demiryolları İşletmesi’nde Müşteri Tatmininin Ölçülmesi Ve Bir Uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2004)
TCDD İşletmesi’nde müşteri tatmininin ölçülmesine yönelik bu çalışmada anket çalışması ile ilgili analizler kullanılmıştır. Oluşturulan kuramsal çerçevenin ve TCDD İşletmesi ile ilgili verilen bilgilerin yanı sıra. anket ...
Bilişötesi Öğrenme Stratejileri Ölçme Aracının Geliştirilmesi: Geçerlilik Ve Güvenirlik Çalışması
(2004)
Bilişötesi öğrenme stratejileri genel olarak bireyin kendi öğrenme biliş sistemi, yapısı ve çalışması hakkındaki bilgisidir. Öğrenme sürecinin etkinleştirilmesi için öğrencinin bilişötesi öğrenme stratejilerinin durumu ve ...