dc.contributor.advisor | Çapan, Cevat | |
dc.contributor.author | Baraz, Turhan | |
dc.date.accessioned | 2016-04-04T15:30:11Z | |
dc.date.available | 2016-04-04T15:30:11Z | |
dc.date.issued | 1985 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3152 | |
dc.description | Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 6940 | en_US |
dc.description.abstract | Geleneksel eğitimin çağımızın gereksinimleri karşısında yetersiz kalışı, eğitim teknolojisinin olanaklarını kullanarak eğitime yön verilmesi, çağımızın eğitim sorununa uzaktan öğretim çözümünü kazandırmıştır. Edebiyat, bir ulusun kültür değerlerini yansıtan ürünler toplamıdır. İnsanın insanla, insanın çevresiyle ve toplumla çatışmalarını en ortak anlaşma çizgilerine ulaştıran edebiyatın, uzaktan öğretim ilkeleriyle daha geniş kitlelere ulaştırılması zorunluluğunu da birlikte getirmektedir. Bu çalışma, uzaktan öğretim ilkelerine uygun bir edebiyat öğretimi programı geliştirmeyi amaçlamaktadır. Önerilen programın ilk beş konusuna ilişkin uzaktan öğretim ilkelerine uygun basılı materyal düzenlemesi de bu çalışmanın sınırlılığını oluşturmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde uzaktan öğretim yönteminin sağladığı olanaklar, Türkiye'de uzaktan öğretim uygulamaları, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi çalışmaları, uzaktan öğretimde öğretim süreçleri, ders kitapları ve nitelikleri üzerinde genel olarak durulmuştur. Ayrıca uzaktan öğretimde edebiyat öğretiminin gerekliğine ve niteliğine ilişkin düşünceler özetlenmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde Dr. Baraz uzaktan öğretim için bir edebiyat öğretimi programı önerisiyle birlikte ilk beş ünitenin başarılı ders materyali örnek olarak düzenlenmiştir. Çalışmanın örneklenen her ünitede genel olarak: ünitenin çalışılması sonucunda öğrencilerin ulaşması istenen davranış ve düşünceler amaçlar olarak belirtilmiş, ünitenin çalışılmasına ilişkin uyarılardan sonra ünite metni, metnin özeti, değerlendirme soruları, sözlük ve ünite yazımında yararlanılan kaynaklar sıralanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uzaktan öğretim | en_US |
dc.subject | Öğretim | en_US |
dc.subject | Edebiyat | en_US |
dc.title | Uzaktan öğretim ilkelerinin edebiyat öğretimine uygulanması | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | 109 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |