Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAşkun, İnal Cem
dc.contributor.authorYüksel, Ahmet Halûk
dc.date.accessioned2014-04-14T16:49:19Z
dc.date.available2014-04-14T16:49:19Z
dc.date.issued1986
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3154
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 6317en_US
dc.description.abstractAtatürkçü Düşünce sistemine dayalı kültürün iletişim yapısının doğal bir gereği ve sonucu olarak, Türk ulusunun çağdaşlaşması ile birlikte yeni kültürel öğeler, halkın geleneksel kültürüne katılarak ortaya bir sentez çıkarılır. Bunun yanısıra, Türk kültürü de, iletişimde bulunduğu toplumlara kendi değerlerini yansıtacaktır. Çünkü, kültürel alış-veriş yapısı gereği çift yönlü olarak işler Atatürkçü Düşünce sistemindeki kültürel içe-dönüklük ise, sistemin genel yapısına uygun olarak dengeli; gelişmeyi önleyecek yapı taşımayan, ancak zararlı olabilecek etkilere karşı toplum ve kültürünü koruyucu yapı taşır. Kültürel iletişimin istenen biçimdeki bir yönde gerçekleşebilmesinin yöntemi, Atatürkçü temele dayalı eğitim iletişimi hakim kılınması ile söz konusu olabilir. Atatürkçü eğitim politikası iki açıdan düzenlenmelidir. Bunlardan birincisi varolan kültürü aktarması, ikincisi ise değişme sağlayıcı olmasıdır. İkinci yön daha çok önem taşımaktadır. Çünkü, Atatürkçü Düşünce sisteminin temelinde değişme ve gelişmeye açıklık bulunmaktadır. Bunun yanında Atatürk ilkeleri bu noktanın işlerliğini sağlar. Örneğin, laik demokratik yapı Atatürkçü eğitim iletişiminin işlerlik ve geçerliliğinin bir gerek-şartıdır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAtatürkçülüken_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleAtatürkçü düşünce sisteminde kültürel iletişimin modele dayalı boyutlarıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 557 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster