Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBinatlı, Cüneyt
dc.contributor.authorAykol, Ergin
dc.date.accessioned2014-04-14T16:50:53Z
dc.date.available2014-04-14T16:50:53Z
dc.date.issued1986
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3157
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 6941en_US
dc.description.abstractİnsan sağlığının ve çalışma randımanını büyük ölçüde etkileyen ısı ışık, ses ve ses yalıtımı bugün bütün ileri ülkelerde devamlı araştırma ve geliştirme konusu durumundadır. Sınıfta ders işleyen bir öğretmenin sesine karışan sesler, okul dışından okulun diğer bölümlerinden veya sınıfın kendi içinden gelmektedir. İyi işitme koşulları öğrencinin eğitiminde önemli bir faktördür. Bu koşulları sağlamak ve rahatsız edici seslerin eğitim alanına girmesini önlemek için bazı önlemler alınmaktadır. Bu çalışmanın amacı, eğitim kurumlarında, dersanelerde eğitimi iletişimini etkileyen sesle ilgili sorunları tesbit etmelidir. Bu amaçla yapılan çalışma üç ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde iletişim, eğitim ve iletişim, öğrenme ve öğretme konuları ele alınmıştır. İkinci bölümde eğitim ortamlarının düzenlenmesi, ses, sesin fiziksel özellikleri, gürültü, akustik ve akustiğin fiziksel özellikleri incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise, binalarda, eğitim kuruluşlarında istenmeyen seslerden korunma normları, dersanelerin yankıma sürelerini hesaplanması, gürültüyü ölçme metodları, eğitim kurumları dışında ses ve gürültü, Eskişehir'deki bazı okullarda yapılan gürültü ölçümlerinin değerleri, konuları incelenmiştir. Son bölüm olan sonuçta ise, çalışmaların özetine yer verilmiş ve bazı önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkustiken_US
dc.subjectOkul yapılarıen_US
dc.titleEğitsel iletişim ortamlarında ses boyutu ve akustiğin işlevien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageV, 101 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster