Uzaktan eğitim yaklaşımıyla uygulanan Eğitim Önlisans Programı'nın öğretmenlik meslek bilgisini kazandırma yönünden etkililiği
Özet
Bu araştırma ile, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi'nce uzaktan eğitim yaklaşımıyla uygulanan bir öğretmen eğitimi programı olan Eğitim Önlisans Programı'nın, programdan geçen öğretmenlerin öğretmenlik meslek bilgisine ilişkin amaçlanan davranışları kazanmalarında ne ölçüde etkili olduğunun belirlenmesi amaçlanmıstır. 'Öntest-Sontest Ayrı Örnek Grup Modeli'nin kullanıldığı araştırmanın verileri, 1987-1988 öğretim yılında Eğitim Önlisans Programı'na katılan 428 ilkokul öğretmenine uygulanmış olan iki test ve bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Öğretmenlik meslek bilgisine ilişkin davranışları ölçmeye yönelik olan testler, programda öğretmenlik meslek bilgisi derslerinin öğretimine başlamadan önce ÖNTEST olarak, bu derslerin öğretiminin tamamlanmasından sonra da SONTEST olarak örneklemdeki öğretmenlere uygulanmıştır. Ayrıca, anketle, öğretmenlere ilişkin kişisel bilgiler ve öğretmenlerin, uzaktan eğitim sürecindeki öğrenme etkinliklerine ilişkin bilgiler sağlanmıştır. öntest ve sontest uygulama sonuçları ile anket bilgilerinin istatistiksel çözümlemeleri sonucunda şu bulgular elde edilmiştir: .Eğitim Önlisans Programı'ndan geçen öğretmenlerde, öğretmenlik mes lek bilgisi yönünden önemli sayılabilecek ölçüde öğrenme olmuştur. Bu, uzaktan eğitim yaklaşımının etkili olduğunun bir kanıtı olarak değerlendirilebilir. .Eğitim Önlisans Programı'ndan geçen öğretmenlerin öğretmenlik mes lek bilgisine ilişkin öğrenmelerinin, cinsiyetlerine, bitirdikleri öğretim kurumlarına ve öğretmenlikteki hizmet süresine göre değiş mediği anlaşılmıştır. .Eğitim Önlisans Programı'ndan geçen öğretmenlerin büyük çoğunluğu nun ders kitaplarından yararlanmalarına karşılık televizyon ve rad yo programlarını pek izlemedikleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğret menlerin birçoğunun ek öğrenme etkinliğinde bulundukları ve yüzyüze öğretime gereksinme duydukları anlaşılmıştır. Bunların yanı sıra, beklenenin dışında sonuçlar olarak, öğretmenlerin öğretmenlik mes lek bilgisindeki öğrenme düzeylerinin, öğretim ortamlarından yarar lanma derecelerine, ek öğrenme etkinliğinde bulunma durumlarına ve yüzyüze öğretime gereksinme duyma derecelerine göre değişmediği gö rülmüştür.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3174
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [142]