Eğitim Hizmetlerinin Pazarlanmasında Hizmet Kalitesinin Ölçümü Ve Algılanan Hizmet Kalitesi İle Öğrenci Memnuniyeti Arasındaki İlişki
Özet
Günümüzde, üzerinde durulması gereken en önemli konulardan biri kaliteli eğitimdir. Kaliteli bir
eğitim için ise, eğitim hizmetlerini alan örgencilerin beklentilerini ve algılamalarını çok iyi anlamak gerekmektedir.
Bu sayede, beklentiler karşılanabilecek ve alınan eğitim hizmetlerine ilisin algılanan kalite
artabilecektir. Literatürde, beklenen hizmet ile algılanan hizmet arasındaki fark algılanan hizmet
kalitesi olarak adlandırılmaktadır. Bu çalışmada temel amaç, eğitim hizmetini alan örgencilerin algıladıkları
hizmet kalitesini belirlemek ve algılanan hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti ile olan ilişkisini
tespit etmektir. Bu çalışma sonucunda, beklenen hizmet ile algılanan hizmet arasında fark olduğu
ve algılanan hizmet kalitesi ile müşteri memnuniyeti arasında pozitif yönlü bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir. Nowadays, quality education is one of the main subjects that have to be dwelled on. For quality
education, students’ expectations and perceptions that take education should be understood. Thus,
expectations can be responded and perceived quality related to education services that were taken,
could increases. In literature, perceived service quality is defined as the difference between expected
service and perceived service. The main purpose in this study is to determine perceived education
service quality by students who take education and also the relationship between perceived education
service quality and satisfaction. At the end of this study, it is found that there was a difference between
expected service and perceived service and a positive relation between perceived service quality and
customer satisfaction.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiBağlantı
https://hdl.handle.net/11421/319Koleksiyonlar
- Cilt.08 Sayı.2 [15]