Kadın Tüketicilerce Yönelik Pazarlama Stratejileri
Özet
Günümüzde kadınların ekonomik yasama daha fazla katılmaları onlara satın alma gücü
sağlamaktadır. Bu güç aile satın alımlarının yanında kendileri için de satın alma imkanını kadınlara
vermektedir. Kadınlar kromozom, hormon ve beyin yapısı açısından olduğu kadar dikkat ve odaklanma,
ayrıntılı düşünme ve yetenek açısından da erkeklerden farklıdırlar. Bu farklılıklar cinsiyet anlamında
farklı tüketici davranışlarını yaratır ve bu farklılıklar, insan ilişkilerinde, bireysel ve toplumsal
davranışlara tepkilerde, ayrıntılara önem vermede, ek bilgi araştırmada, en iyi sonucu aramada,
konuşma şekillerinde ve ilişkileri oluşturmada görülebilir. İsletmeler ilgili oldukları kadın tüketici
pazarlarına göre mal ve hizmetleri için uygun hedef pazarları seçmektedirler. Kadın tüketiciler için
pazarlama karması stratejileri erkek tüketici pazarlarıyla karşılaştırıldığında farklıdır ve bu farklılıklar
malların konumlandırılması, marka kimliğinin oluşturulması, mal yenilikleri, ambalajlama, fiyatlama,
dağıtım, reklam ve kişisel satış gibi stratejilerde görülür. Today, greater participation of women in the economic life provides them with “a purchasing
power”. This power enables them to purchase for themselves and at the same time in the name of their
families. In addition to differences in cromozoms, hormons and structure of brain between men and
women; women also have different characteristics in attention and focusing, detailed thinking and
skills. These differences create diverse consumer behavior in terms of sex, and can be seen in human
relations, reactions to the individual and social behaviors, giving importance to the details and extra
knowledge, searching perfect solutions, conversation styles and creating relationships. Companies
select appropriate target markets for their product and services according to related women consumer
markets. Marketing mix strategies for women consumers are different when they are compared with
male consumer markets, and are seen strategies such as product positioning, creating brand identity,
product innovations, packaging, pricing, distribution, advertising and personal selling.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiBağlantı
https://hdl.handle.net/11421/320Koleksiyonlar
- Cilt.08 Sayı.2 [15]