dc.contributor.advisor | Yaşar, Şefik | |
dc.contributor.author | Gürcan, Ayşen | |
dc.date.accessioned | 2014-11-12T10:52:30Z | |
dc.date.available | 2014-11-12T10:52:30Z | |
dc.date.issued | 1996 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3226 | |
dc.description | Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 118329 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırma, fen öğretiminde bilgisayarın alıştırma-tekrar ve ders sunu aracı olarak kullanım biçimlerinde bilgisayar destekli işbirliğine dayalı öğrenme uygulaması ile bilgisayar destekli eşli ve bireysel öğrenme uygulamalarının etkililiğini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada öntest-sontest gruplu model uygulanmış ve araştırma, deneysel olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın deneklerini Eskişehir Mehmet Akif Ersoy İlköğretim okulu sekizinci sınıf öğrencileri oluşturmuşlardır. Araştırma, 1994-1995 öğretim yılının ikinci döneminde gerçekleştirilmiştir. Uygulamaya geçilmeden önce ölçme aracı deney gruplarına öntest olarak verilmiştir. Öntestin verilmesinden sonra ''Yerkürenin Katmanları'' konusu bilgisayarın alıştırma-tekrar, ''Yerkürenin Oluşumu ve Külteler'' konusunu ise bilgisayarın ders sunu aracı olarak kullanım biçimlerinde üç ayrı öğretim uygulaması denenmiştir. Uygulama bitiminde gruplara sontest uygulanmıştır. Sontestin uygulanmasından onbeş gün sonra da gruplara kalıcılık testi uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen başlıca sonuçlar şunlardır; 1. Bilgisayarın alıştırma-tekrar aracı olarak kullanıldığı bilgisayar destekli işbirliğine dayalı öğretim uygulamasının bilgisayar destekli eşli ve bireysel öğretim uygulamalarına göre öğrenci başarısını ve öğrenmede kalıcılığı sağlamada daha etkili olduğu görülmüştür. 2. Bilgisayarın ders sunu aracı olarak kullanılmasında bilgisayar destekli işbirliğine dayalı öğretim uygulaması ile bilgisayar destekli eşli ve bireysel öğretim uygulamaları arasında öğrencinin başarısını etkileme yönünde anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Ancak, öğrenmede kalıcılığı sağlamada bilgisayar destekli işbirliğine dayalı öğretim uygulamasının diğer iki uygulamaya göre daha etkili olduğu saptanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Fen bilimleri -- Öğretim | en_US |
dc.subject | Bilgisayar destekli öğretim -- Türkiye | en_US |
dc.subject | Başarı | en_US |
dc.title | Fen öğretiminde bilgisayar destekli işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XVI, 178 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |