dc.contributor.author | Gülsoy, Tanses | |
dc.date.accessioned | 2014-07-24T11:10:23Z | |
dc.date.available | 2014-07-24T11:10:23Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.issn | 13030876 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/322 | |
dc.description.abstract | Türkiye’de reklam veren-reklam ajansı ayrılıklarının nedenlerine ilişkin çok az sayıda araştırma
bulunmaktadır. Reklam verenin ajansından ayrılma kararında kullandığı ölçütleri ortaya çıkarmak amacıyla
Türkiye'nin en çok reklam harcaması yapan reklam verenlerinden 52’siyle bir anket yapılmıştır.
Araştırmanın bulgularına göre, ana yaratım ajansından ayrılma kararında en önemli unsurlar yaratıcılığa
ve diğer ajans ürünlerine odaklanmaktadır. Reklam verenlere, bugün benzer bir kararda aynı unsurları
nasıl değerlendirecekleri sorulduğunda bazı anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. Bu bulgu, reklam verenin
yeni ajansıyla çalışma süresi içinde kimi unsurlara başlangıçta olduğundan daha çok önem
verdiğine işaret etmektedir. Ajanstan ayrılma ölçütlerine verilen önem düzeylerinde sektörel farklılıklar
da görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | Surprisingly little research has been done in Turkey on the reasons for which advertisers part ways
with their advertising agencies. A survey with 52 of Turkey’s highest-spending advertisers strongly
affirms the importance of relational aspects in the decision to terminate the relationship with the lead
creative agency. The investigation of how advertisers would evaluate the same criteria today as
compared with the past has revealed some significant differences, suggesting that certain aspects were
perceived as underrated in the actual breakup decision. The research also suggests that there are some
sectoral differences in the importance accorded to various dissolution criteria. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Reklam Veren-Ajans Ayrılıkları | en_US |
dc.subject | Reklam Veren-Reklam Ajansı İlişkisi | en_US |
dc.subject | Advertising Agency-Client Breakups | en_US |
dc.subject | Advertiser-Agency Relationship Dissolution | en_US |
dc.subject | Agency Termination | en_US |
dc.title | Reklamveren Reklam Ajansından Niye Ayrılır? Türkiye’nin En Büyük Reklamverenleriyle Anket Çalışması | en_US |
dc.title.alternative | Reasons For The Breakup Of The Advertising Agency-Client Relationship: A Survey Of Turkey’s Leading Advertisers | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisiz | en_US |