Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGülsoy, Tanses
dc.date.accessioned2014-07-24T11:10:23Z
dc.date.available2014-07-24T11:10:23Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn13030876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/322
dc.description.abstractTürkiye’de reklam veren-reklam ajansı ayrılıklarının nedenlerine ilişkin çok az sayıda araştırma bulunmaktadır. Reklam verenin ajansından ayrılma kararında kullandığı ölçütleri ortaya çıkarmak amacıyla Türkiye'nin en çok reklam harcaması yapan reklam verenlerinden 52’siyle bir anket yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, ana yaratım ajansından ayrılma kararında en önemli unsurlar yaratıcılığa ve diğer ajans ürünlerine odaklanmaktadır. Reklam verenlere, bugün benzer bir kararda aynı unsurları nasıl değerlendirecekleri sorulduğunda bazı anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. Bu bulgu, reklam verenin yeni ajansıyla çalışma süresi içinde kimi unsurlara başlangıçta olduğundan daha çok önem verdiğine işaret etmektedir. Ajanstan ayrılma ölçütlerine verilen önem düzeylerinde sektörel farklılıklar da görülmüştür.en_US
dc.description.abstractSurprisingly little research has been done in Turkey on the reasons for which advertisers part ways with their advertising agencies. A survey with 52 of Turkey’s highest-spending advertisers strongly affirms the importance of relational aspects in the decision to terminate the relationship with the lead creative agency. The investigation of how advertisers would evaluate the same criteria today as compared with the past has revealed some significant differences, suggesting that certain aspects were perceived as underrated in the actual breakup decision. The research also suggests that there are some sectoral differences in the importance accorded to various dissolution criteria.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklam Veren-Ajans Ayrılıklarıen_US
dc.subjectReklam Veren-Reklam Ajansı İlişkisien_US
dc.subjectAdvertising Agency-Client Breakupsen_US
dc.subjectAdvertiser-Agency Relationship Dissolutionen_US
dc.subjectAgency Terminationen_US
dc.titleReklamveren Reklam Ajansından Niye Ayrılır? Türkiye’nin En Büyük Reklamverenleriyle Anket Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeReasons For The Breakup Of The Advertising Agency-Client Relationship: A Survey Of Turkey’s Leading Advertisersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster