Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHamarat, Bahattin
dc.contributor.authorTufan, Ekrem
dc.date.accessioned2014-07-24T12:55:32Z
dc.date.available2014-07-24T12:55:32Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn13030876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/325
dc.description.abstractInvestors who trade tourism companies’shares should take into consideration not just the technical and fundamental analyses but also the efficiency of the market in the meaning of the Efficient Market Hypothesis (EMH). In an inefficient market, investors can use an active trading strategy to beat the market. There is lots of evidence against EMH such as the Day of the Week Effect, the January Effect, and the Weather Effect etc. Hence, Day of the Week Effect anomaly has an important implication in finance. According to Day of the Week anomaly researchers, holding period returns are lower on Monday than on other days of the week. This study investigates if the Turkish Tourism Index (TI) efficient in weak form of EMH. Briefly, it can be said that TI is influenced by days, not by months. This study proves that Turkish TI is inefficient in weak form.en_US
dc.description.abstractTurizm sirkelerinin hisse senetlerini alıp satan yatırımcılar, karar verirken sadece teknik analiz ve temel analizi değil, aynı zamanda Etkin Piyasalar Hipotezi (EPH) anlamında piyasa etkinliğini de göz önüne almalıdırlar. Etkin olmayan bir piyasada, yatırımcılar aktif alım satım stratejilerinden yararlanarak piyasa getirisi üzerinde getiri elde edebilirler. Literatürde EPH’ ne karsı, Haftanın Günleri Etkisi, Ocak Ayı Etkisi, Hava Durumu Etkisi gibi çok sayıda kanıt sunulmuştur. Bu yüzden, Haftanın Günleri Etkisi anomalisi finansta önemli bir yere sahiptir. Haftanın Günleri Etkisi anomalisini konu edinen araştırmacılar, bir yatırım döneminde Pazartesi günlerinin getirilerinin haftanın diğer günlerine göre daha düşük olduğu sonucu bulmuşlardır. Bu çalışma, Türk Turizm Sektör Endeksinin (TI), EPH balgamında etkin olup, olmadığını araştırmaktadır. Özet olarak, ilgili dönemde Turizm Sektör Endeksinde haftanın günleri anomalisi gözlemlenirken, ay etkisi gözlenmemektedir. Çalışma, Türk Turizm Sektör Endeksinin zayıf tipte etkin olmadığı yönünde kanıt sunmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDay of the Week Effectsen_US
dc.subjectMarket Anomaliesen_US
dc.subjectTurkish Stock Marketen_US
dc.subjectTourism Indexen_US
dc.subjectProbit Modelen_US
dc.subjectLogistic Regressionen_US
dc.titleIs The Turkish Tourism Sector Index Efficient?en_US
dc.title.alternativeTürk Turizm Sektör Endeksi Etkin Mi?en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster