dc.contributor.author | Hamarat, Bahattin | |
dc.contributor.author | Tufan, Ekrem | |
dc.date.accessioned | 2014-07-24T12:55:32Z | |
dc.date.available | 2014-07-24T12:55:32Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.issn | 13030876 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/325 | |
dc.description.abstract | Investors who trade tourism companies’shares should take into consideration not just the technical
and fundamental analyses but also the efficiency of the market in the meaning of the Efficient Market
Hypothesis (EMH). In an inefficient market, investors can use an active trading strategy to beat the
market. There is lots of evidence against EMH such as the Day of the Week Effect, the January Effect,
and the Weather Effect etc. Hence, Day of the Week Effect anomaly has an important implication in
finance. According to Day of the Week anomaly researchers, holding period returns are lower on
Monday than on other days of the week.
This study investigates if the Turkish Tourism Index (TI) efficient in weak form of EMH. Briefly, it
can be said that TI is influenced by days, not by months. This study proves that Turkish TI is inefficient
in weak form. | en_US |
dc.description.abstract | Turizm sirkelerinin hisse senetlerini alıp satan yatırımcılar, karar verirken sadece teknik analiz ve
temel analizi değil, aynı zamanda Etkin Piyasalar Hipotezi (EPH) anlamında piyasa etkinliğini de göz
önüne almalıdırlar. Etkin olmayan bir piyasada, yatırımcılar aktif alım satım stratejilerinden yararlanarak
piyasa getirisi üzerinde getiri elde edebilirler. Literatürde EPH’ ne karsı, Haftanın Günleri Etkisi,
Ocak Ayı Etkisi, Hava Durumu Etkisi gibi çok sayıda kanıt sunulmuştur. Bu yüzden, Haftanın Günleri
Etkisi anomalisi finansta önemli bir yere sahiptir. Haftanın Günleri Etkisi anomalisini konu edinen
araştırmacılar, bir yatırım döneminde Pazartesi günlerinin getirilerinin haftanın diğer günlerine göre
daha düşük olduğu sonucu bulmuşlardır.
Bu çalışma, Türk Turizm Sektör Endeksinin (TI), EPH balgamında etkin olup, olmadığını araştırmaktadır.
Özet olarak, ilgili dönemde Turizm Sektör Endeksinde haftanın günleri anomalisi gözlemlenirken,
ay etkisi gözlenmemektedir. Çalışma, Türk Turizm Sektör Endeksinin zayıf tipte etkin olmadığı
yönünde kanıt sunmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Day of the Week Effects | en_US |
dc.subject | Market Anomalies | en_US |
dc.subject | Turkish Stock Market | en_US |
dc.subject | Tourism Index | en_US |
dc.subject | Probit Model | en_US |
dc.subject | Logistic Regression | en_US |
dc.title | Is The Turkish Tourism Sector Index Efficient? | en_US |
dc.title.alternative | Türk Turizm Sektör Endeksi Etkin Mi? | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisiz | en_US |