Tüketim Alışkanlıklarındaki Değişimler Ve Bu Değişimlerin Alışveriş Mekanlarına Etkisinin Eskişehir Örneğinde İrdelenmesi
Özet
Tüketim süreçleri ve tüketim alışkanlıklarında ortaya çıkan dönüşümler, kent mekanı açısından
önem taşır. Bu değişimlerin en iyi gözlemlenebileceği yerler ise, kentlerin alışveriş mekanlarıdır. Günümüzde
biraz da eleştirel bir bakış açısıyla “tüketim katedralleri” ne dönüşen alışveriş mekanlarının
son 10 yıldaki gelişimi, toplum olarak alışveriş alışkanlıkları açısından geldiğimiz son noktayı işaret
etmektedir.
Bu çalışmada öncelikle tüketim, tüketim kültürü ve bu kültürlerin toplumsal anlamda değişimler
ele alınmakta ve alışveriş mekanlarının Türkiye’de gelişim süreci incelenerek, geleneksel çarsı ve alışveriş
kültüründen başlayarak günümüze kadar uzanan alışveriş merkezlerinin gelişim süreci Eskisehir
örneğinde analiz edilmektedir. The changes that occurred in consumption processes and habits are important in terms of urban
space. The places where all these changes can easily be observed are shopping malls. Evolution of
shopping malls turned into “consumption cathedrals” from a bit critical point of view, in the last
decade. It points to the farthest frontier that we reached in terms of shopping habits as society.
In this study, first, the terms consumption, consumption culture, and changes in the consumption
culture in social sense are dealt with. Then, along with studying the evolution of shopping centers in
Turkey, an analysis of the evolution process of shopping malls, starting from traditional shopping
culture up to now, is alyzed within the case of Eskisehir.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiBağlantı
https://hdl.handle.net/11421/330Koleksiyonlar
- Cilt.08 Sayı.2 [15]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]