dc.contributor.advisor | Bayrak, Coşkun | |
dc.contributor.author | Turhan, Esra | |
dc.date.accessioned | 2015-10-09T05:12:35Z | |
dc.date.available | 2015-10-09T05:12:35Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3335 | |
dc.description | Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 337275 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırma ile, okul yöneticilerinin geliştirilmeye ihtiyaç duydukları yönetsel süreçlere ve uzaktan eğitim teknolojilerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmış ve görüşlerin okul yöneticilerinin kişisel özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın amacını gerçekleştirmeye yönelik veriler, araştırmacı tarafından gerçekleştirilen ve üç bölümden oluşan "Okul Yöneticilerinin Geliştirilmeye İhtiyaç Duydukları Konular Anketi" ile toplanmıştır. 2002-2003 yılı bahar döneminde Eskişehir il merkezindeki 123 ilköğretim ve ortaöğretim kurumunda görev yapan 337 okul yöneticisine anket uygulanmış ve anketlerin % 75.4'ü değerlemeye alınmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde araştırma amaçları doğrultusunda frekans, yüzde hesaplamaları ve ki kare (X²) testi kullanılmıştır. İstatiksel çözümlemelerinde ise SPSS Windows paket programından yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, okul yöneticilerinin geliştirilmeye ihtiyaç duydukları konuların daha çok yaş ve yöneticilik kıdemine göre anlamlı farklıklar gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Görev ve çalıştıkları kurum değişkenine göre ise birkaç konuda anlamlı farklılıkların bulunduğu ortaya çıkmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okul yöneticileri | en_US |
dc.subject | Eğitim yönetimi | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin geliştirilmeye ihtiyaç duydukları yönetsel süreçlere ve uzaktan eğitim teknolojilerine ilişkin görüşler : Eskişhir ili örneği | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | X, 169 s.+ 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |