Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSağlam, Mustafa
dc.contributor.authorKürüm, Dilruba
dc.date.accessioned2017-08-18T17:42:52Z
dc.date.available2017-08-18T17:42:52Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3376
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 450213en_US
dc.description.abstractBilginin kaynağı olan yükseköğretim kurumları ürettiği bilgi, bilim, teknoloji ve yetiştirdiği insangücü ile toplumsal yaşamda tüm hizmet, üretim ve işletim sistemlerinin işlerlik, işlevsellik ve verimlilik gibi yönlerden niteliğini doğrudan etkileme gücüne sahiptir. Yükseköğretim kurumları, üstlendikleri bu görevler doğrultusunda bilimsel çalışma ve araştırma yapmayı, bilgi ve teknoloji üretmeyi, ürettikleri bilgi ve teknolojileri yayarak toplumsal gelişimi ve kalkınmayı ve bilgi toplumunungereklerini yerine getirebilen yetişmiş insangücü gereksinmesini karşılamayı amaçlar. Bu amaca göre, yükseköğretim kurumlarının içinde bulundukları toplumun sosyal, ekonomik, siyasi ve kültürel alanlardaki değişim ve gelişmesinde gereksinim duyduğubilgi ve teknoloji üretiminin yanı sıra nitelikli bir insangücü kitlesi yetiştirme yükümlülükleri de vardır. Yükseköğretim kurumlarının üstlendikleri görevleri kapsamında amaçlarını gerçekleştirebilmelerinde öğretim elemanlarının rolü oldukça büyüktür. Bu duruma yükseköğretim kurumlarının amaçları ve üstlendikleri görevler açısından bakıldığında, öğretim elemanlarının öğreticilik ve araştırmacılık olmak üzere iki temel görevi olduğu söylenebilir. Öğretim elemanlarının araştırmacılık görevi, akademik yaşamlarının ayrılmaz bir parçası olarak görülmekte ve bu görevin gerektirdiği bilgi, beceri, tutum ve değerleri lisansüstü öğretim programlarında kazanmaktadırlar. Öte yandan, öğretim konusunda sahip olmaları gereken bilgi ve becerilerin kazandırılması ise, genellikle ikinci plana itilmektedir. Ancak, yükseköğretim kurumlarının görevleri ve amaçları irdelendiğinde, öğretim elemanlarına yüklenen her iki görevin önemli olduğu, diğer bir deyişle öğretim elemanlarının hem iyi bir araştırmacı hem de iyi bir öğretici olmaları konusunda yetiştirilmelerinin gerekli ve önemli olduğu görülmektedir. Türk yükseköğretim sisteminde öğretim elemanlarının niteliğinin artırılmasında alan bilgisinin yanı sıra öğretim bilgi ve becerilerine de sahip olmalarının önemli görülmesi nedeniyle, Yükseköğretim Kurulu'nun 05.10.1999 tarih ve 99.50.2691 sayılı kararı uyarınca, 2547 sayılı Yükseköğretim Yasası'nın 35. maddesine göre lisansüstü eğitim gören araştırma görevlilerine Gelişim ve Öğrenme ile Öğretimde Planlama ve Değerlendirme derslerini almalarının gerekli görüldüğü bir uygulama başlatılmıştır. Yükseköğretim Kurulu'nun almış olduğu bu karar, öğretim elemanlarının öğretim becerilerinin geliştirilmesi amacına yönelik önemli bir gelişmedir. Ancak, bu programın uygulanmaya konması, beraberinde programın ne kadar etkili olduğu ya da amaca ne kadar hizmet ettiği sorusunu gündeme getirmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretim üyeleri -- Değerlendirmeen_US
dc.subjectEtkili öğretimen_US
dc.titleÖğretim üyesi adayları için öğretimsel gelişim programının değerlendirilmesien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXXIII, 247 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster