Ara
Toplam kayıt 897, listelenen: 1-10
Organik Toplum Düşüncesi Bağlamında Küresel Beyin Kavramı ve Küresel Yaratıcılık
(Anadolu Üniversitesi, 2012)
Toplumun bir organizma şeklinde tasviri zaman içinde birçok düşünür tarafından yapılmış ancak organizmanın varlığı için ihtiyaç duyulan sinir sisteminin tam anlamı ile teşkili ancak enformasyon teknolojilerindeki gelişme ...
II. Meşrutiyet Dönemi’nde Müftülerle İlgili Gerçekleştirilen Hukuki Düzenlemeler
(Anadolu Üniversitesi, 2003)
Çalışma, Osmanlı Devleti’nde önemli dinî yetkiler üstlenmiş bulunan merkez ve taşra müftülerinin, görev ve yetki farklılaşmasını ortaya koymaktadır. Bu amaçla, din-dev-let ilişkilerinin sorgulanmaya başlandığı, hatta yeniden ...
Almanya’daki Çok Kültürlü Ortamlarda Türkçenin Anadili Olarak Kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2002)
Bu çalışmada "Almanya’daki çok kültürlü ortamlarda Türkçenin anadili olarak kullanımı” başlığı altında, özellikle Türkiye’den göçün kırkıncı yılında, Almanya’daki ikinci ve üçüncü kuşak Türklerin Türkçeyi anadili olarak ...
Bir Söylem Olarak Milliyetçilik
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Bu çalışma, milliyetçiliği toplumsal eşitsizlikleri çarpıtan, gizleyen ya da meşrulaştıran bir ideoloji
olmaktan ziyade, katmanlı ve hiyerarşik bir entegrasyon modeli inşa eden söylemsel bir oluşum olarak
incelemeyi ...
Uluslararası Alışveriş Merkezi Tüketicilerinin Satın Alma Davranışı: Bursa İlinde Bir Uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2006)
Tüketici davranışları demografik, ekonomik, sosyal, psikolojik ve kültürel birçok faktörün yanında ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma kararlarından da etkilenmektedir. Tüm bu faktörlerin bileşimi tüketici davranışının ...
Dünya Ticaret Örgütü Kapsamında Avrupa Birliği Ortak Tarım Politikası ve Türk Tarım Politikasının Değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)
Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ), dünya tarım sektöründe yaşanan bir çok problemleri çözmede yetersiz kalmıştır. Özellikle, küresel politikalar üzerinde etkili olan Avrupa Birliği (AB)’nin tarım sektörüne yönelik yaptığı büyük ...
Tüketici Temelli Marka Değerinin Kişisel Bilgisayar Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Antakya’da Bir Çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2012)
Son yıllarda işletmeler, marka yaratarak farklılaşmakta ve bu farklılık, önemli bir rekabet avantajı sağlamaktadır. Tüketicilerin markayı nasıl değerlendirdiklerini bilmek önemlidir. Dolayısıyla, tüketiciler açısından ...
Dijital Sanat
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Elektronik ortamda üretilen sanat olarak kısaca tanımlanabilen dijital sanat, çağdaş bilgiyi, bakışı ve
bilinci, teknolojiye ilişkin kuramlar ve kavramlarla değiştirmekte ve dönüştürmektedir. Birden fazla
sanatsal biçimi ...
Yeniden Yapılanma Sürecinde Olan Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarında Hizmet Kalitesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)
Bu çalışma, yeniden yapılanma sürecinde olan TCDDna ilişkin algılanan hizmet kalitesi düzeyinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda hizmet kalitesinin müşterilerin demografik özellikleriyle ilişkisi ...
Kadın Çalışmalarında Yapamadıklarımız
(Anadolu Üniversitesi, 2013)
Kadın çalışmaları gözden geçirildiğinde, kadına yönelik
ayrımcılığın sosyal, psikolojik, ekonomik, yasal ve
siyasal gibi pek çok alanda olduğu görülür. Kadınlar
yalnızca kadın oldukları için, kadınlık halinin ...