Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAdıgüzel, Oktay Cem
dc.contributor.authorTatlı Dalioğlu, Seray
dc.date.accessioned2016-11-09T15:45:29Z
dc.date.available2016-11-09T15:45:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3530
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 92163en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, öğretmen adaylarının meslekteki ilk yıllarına yönelik olası benlikleri ile öz-yeterlik inançları ve öğretmenliğe ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu genel amaç doğrultusunda araştırma sorularına yanıt aramak amacıyla ilişkisel tarama modelinde bir çalışma desenlenmiştir. Araştırmada, tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmış ve çalışma 2014-2015 öğretim yılı bahar döneminde Türkiye'deki eğitim fakültelerinin son sınıfında öğrenim görmekte olan 2081 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Çalışmada verilerin analizinde çoklu doğrusal regresyon analizi, korelasyon analizi, tek yönlü varyans analizi ve bağımsız gruplar için t-testi analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, cinsiyet, algılanan öğretmen kimliği düzeyi, algılanan akademik başarı ve öğrenim görülen programdan memnuniyet düzeyleri değişkenlerinin küçük etkiye sahip olmakla birlikte öğretmen adaylarının olası benlikleri için önemli değişkenler olduğunu ortaya koymuştur. Araştırmanın sonuçları, beklenen olası öğretmen benlikleri ile öz-yeterlik inançları ve mesleğe yönelik tutumları arasında pozitif bir ilişki olduğunu, korkulan olası öğretmen benlikleri ile öz-yeterlik inançları ve mesleğe yönelik tutumları arasında ise negatif bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Regresyon analizi sonuçlarına göre, öz-yeterlik inançları ve mesleğe yönelik tutum beklenen olası öğretmen benliklerinin önemli yordayıcıları iken korkulan olası öğretmen benliklerini yordayan tek değişkenin öz-yeterlik inancı olduğu bulunmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim yönetimien_US
dc.subjectÖğretmen eğitimien_US
dc.subjectÖğretmen etkililiğien_US
dc.subjectÖğretmen oryantasyonuen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının meslekteki ilk yıllarına yönelik olası benlikleri ile öz-yeterlik inançları ve öğretmenliğe ilişkin tutumları arasındaki ilişkien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXV, 111 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster