dc.contributor.advisor | Erişti, Bahadır | |
dc.contributor.author | Erdem, Cahit | |
dc.date.accessioned | 2018-05-03T14:10:19Z | |
dc.date.available | 2018-05-03T14:10:19Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3551 | |
dc.description | Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 480242 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırma ile hizmet öncesi öğretmen eğitimi programlarında uygulanmak üzere bir medya okuryazarlığı dersi öğretim programı tasarısının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ardışık açıklayıcı karma desene göre tasarlanan bu araştırma, ihtiyaç analizi ve öğretim programı tasarısının oluşturulması olmak üzere iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşamada, araştırma kapsamında geliştirilen medya okuryazarlığı becerileri ölçeği kullanılarak, çok aşamalı küme örnekleme yöntemiyle seçilen 865 öğretmen adayından veri toplanmış, maksimum çeşitlilik örnekleme stratejisiyle seçilen beş öğretmen adayı ile de yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında, ihtiyaç analizi çalışmasında elde edilen verilere dayalı olarak, program geliştirme grubu tarafından medya okuryazarlığı becerileri dersi öğretim programı tasarısı geliştirilmiştir. Program tasarısı geliştirme sürecinde ihtiyaç analizi farklar yaklaşımı tekniğine dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Benimsenen program geliştirme modeli, Demirel Eğitimde Program Geliştirme Modeli; program tasarım modeli ise yaşam durumları tasarımıdır. Eğitim amaçları, Bloom Taksonomisine uygun olarak geliştirilmiş, içeriğin düzenlenmesinde doğrusal programlama yaklaşımı temel alınmıştır. Geliştirilen program tasarısı; program geliştirme alan uzmanlarıyla yapılan odak grup görüşmesi ve medya okuryazarlığı, ölçme ve değerlendirme, iletişim bilimleri, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, Türk dili alan uzmanlarının da yazılı görüşlerine dayalı olarak eğerlendirilmiştir. Program tasarısı; 6 genel amaç, 22 özel amaç, 166 gösterge ve eğitim amaçlarıyla uyumlu olarak geliştirilen içerik, öğretme-öğrenme süreci, ölçme ve değerlendirme öğelerini, uygulama ilkelerini ve örnek ders planlarını içermektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Medya okuryazarlığı -- Öğretim | en_US |
dc.title | Öğretmen adayları için medya okuryazarlığı dersi öğretim programı tasarısı | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIV, 353 yaprak : resim + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |