Türkiye’ de Bir Üniversite Araştırma Merkezinde Dil Ve Konuşma Hizmetlerinin Değerlendirilmesi: Müşteri Memnuniyeti
Özet
Bu araştırma, bir üniversitenin dil ve konuşma merkezinde (DİL-KOM) sağlanan dil ve konuşma
hizmetlerine yönelik müşteri memnuniyetini değerlendirme amaçlı betimsel bir çalışmadır.
Araştırmada, durum saptamaya yönelik bir desenleme yapılmış ve 89 katılımcı örneklem grubunu
oluşturmuştur. Araştırmada, dil ve konuşma hizmeti alan müşterilere uygulanmak üzere, veri toplama
aracı olarak “Dil ve Konuşma Bozukluklarında Müşteri/ Hasta Memnuniyeti Anketi” kullanılmıştır.
Araştırmada, katılımcıların toplam memnuniyet ve bölümlere yönelik memnuniyet düzeyleri ve
memnuniyet düzeylerinin yüksek, düşük ve kararsız olduğu maddeler belirlenmiştir. Katılımcıların
memnuniyet düzeylerinin cinsiyet, eğitim durumu, yaş, dil ve konuşma tanısı ve bağlı bulundukları
sosyal güvenlik kurumu değişkenlerine göre değişip değişmediğine ve memnuniyet ile anketin alt
bölümleri arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Araştırmada, katılımcıların, dil ve konuşma terapisi
hizmetlerine yönelik memnuniyet düzeylerinin yüksek olduğu; memnuniyetlerinin cinsiyete, eğitim
düzeyine, yaşa, dil ve konuşma tanısına, bağlı bulunulan sosyal güvenlik kurumuna göre anlamlı bir
farklılık göstermediği saptanmıştır. The aim of the study is to assess the satisfaction level of the consumers with speech and language
disorders in a university center (DIL-KOM). In the research, a descriptive pattern was designed; 89
clients constituted the sample group. The consumers were assessed by Client/ Patient-Satisfaction
Questionnaire in SLP. In the research, consumers’ level of total satisfaction was investigated according
to which the items in which the patients' satisfaction levels are high, low and/ or unstable were determined. Patients' satisfaction levels according to the variables such as gender, education level, age,
the diagnosis of their speech and language disorder was taken into consideration. The correlation
among the sections of the satisfaction questionnaire was examined. As a result, it has been found that
the consumers' satisfaction levels are high and these levels do not differ significantly regarding the
parameters mentioned.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiBağlantı
https://hdl.handle.net/11421/373Koleksiyonlar
- Cilt.10 Sayı.2 [14]