dc.contributor.advisor | Eripek, Süleyman | |
dc.contributor.author | Evcimen, Emirali | |
dc.date.accessioned | 2010-06-23T17:27:46Z | |
dc.date.available | 2010-06-23T17:27:46Z | |
dc.date.issued | 1996 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3775 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 118398 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı zihin engelli çocuğu olan ailelerin (anne ve babaların) gereksinimlerini ve bu gereksinimlerle ilişkili değişkenleri belirlemektedir. Araştıma, ailenin gereksinimlerinin ortaya çıkarılması, programın hazırlanması ve uygulanmasında zihin engelli çocuğa sahip ailelere ve aile eğitimi verecek uzmanlara yol gösterecektir. Araştıma evrenini 1995-1996 öğretim yılında Eskişehir ilinde özel sınıflarına devam eden zihin engelli çocukların aileleri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Bailey ve Simeonsson tarafından geliştirilen ve Sucuoğlu tarafından Türkçeye uyarlanan Aile Gereksinimleri Belirleme Aracı kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda anne ve babaların destek ve maddi gereksinimlerinin farklılaştığı belirlenmiştir. Ayrıca evdeki engelli çocuk sayısının ve çocukların yaşlarının artması da ailelerin gereksinimlerini farklılaştırdığı görülmektedir. Eğitim programlarının hazırlanmasında, uygulanmasında ve psikolojik destek sağlamada bu bulgulara dikkat edilmesi gerekmektdir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Anababa eğitimi | en_US |
dc.subject | Zihinsel özürlü çocuklar | en_US |
dc.title | Zihin engelli çocuğu olan ailelerin (anne ve babaların) gereksinimlerinin belirlenmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | xiv, 152 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |