Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürsel, Oğuz
dc.contributor.authorKeskiner, Ali
dc.date.accessioned2014-07-01T16:12:58Z
dc.date.available2014-07-01T16:12:58Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3776
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 118457en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, değerlendirme sürecinden geçirilen ve bu süreç sonunda özel eğitimde uygunluğuna karar verilip özel eğitim kurumlarına yerleştirilen zihin engelli öğrenciler için kurumlarda yapılan değerlendirme çalışmalarının, eğitsel kararlar almaya hizmet edip-etmediğini öğretmen görüşlerine göre belirlemektir. Araştırmanın modeli olarak durum saptamaya yönelik betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Eskişehir'de zihin engellilere yönelik özel eğitim kurumlarında görev yapan 28 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için bir anket geliştirilmiştir. Anketin birinci bölümünde öğretmenlere yönelik kişisel bilgiler, ikinci bölümde ise zihinsel sınıf davranış özellikleri, özbakım becerileri, psiko-motor davranışları, sözel anlatım, ilkokuma-yazma, okuma, yazılı anlatım ve matematik performansı, toplumsal davranış, duyusal özellikler, sağlık durumu olmak üzere 12 özellik yer almıştır. Araştırma sonunda, değerlendirme raporlarında zihinsel özelliklerin yeterince yer aldığı, sınıf davranış özellikleri, özbakım becerileri, psiko-motor davranışları, sözel anlatım, ilkokuma-yazma, okuma, yazılı anlatım ve matematik performansı, toplumsal davranış, duyusal özellikler ve sağlık durumuna ilişkin özelliklerin yeter ince yer almadığı izlenimini edinilmiştir. Buna göre, rehberlik ve araştırma merkezince hazırlanan değerlendirme raporları eğitsel tanılamaya zemin oluşturmamaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel eğitim -- Değerlendirmeen_US
dc.subjectZihinsel özürlü çocuklar -- Eğitimen_US
dc.titleZihin engelli çocuklar için düzenlenen değerlendirme raporlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXV, 155 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster