dc.contributor.author | Saraçoğlu, Metin | |
dc.contributor.author | Duran, Cengiz | |
dc.contributor.author | Taşkın, Ercan | |
dc.date.accessioned | 2014-08-02T14:43:59Z | |
dc.date.available | 2014-08-02T14:43:59Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.issn | 13030876 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/377 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, girişimcilikle girişimciliği etkileyen yaratıcılığın üç boyutu olan birey, süreç ve ürün
arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma sonucunda şu sonuçlara ulaşılmıştır: Yaratıcı girişimciler; iç
kontrol odağına sahip, yatay düşünmeye yatkın, kontrolden kaçınan, risk alan, sağ beynini daha çok
kullanan ve daha fazla şey bilme iştahı olan kişilerdir. Yaratıcılık süreci; tesadüfü olarak bir buluş veya
fikrin bulunması yada probleme ait işletme içindeki ve dışındaki bilginin toplanması ve
değerlendirilmesi, mevcut bilgiyle problemin ve çözüm alternatiflerin tanımlanması, problemin
çözülmesi, bulunan çözümün uygulamaya konmasıyla ilgilidir. Ürün yada fikrin yaratıcılığı; ürün yada
fikrin orijinalitesi, mümkünlüğü ve kullanıma uygunluğuyla değerlendirilir. Bir fikrin yada ürünün
mevcut paradigmayı değiştirebilme derecesinin o ürünün yada fikrin yaratıcılık boyutunu (orijinalite
durumunun) arttırdığı da söylenebilir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, It was investigated entrepreneurship and effecting entrepreneurship creativity which is
related to entrepreneur personality, creative process and creative product. We find the result of this
investigation: Creative entrepreneur’s traits includes “lateral thinking” internal locus of control”, risk
taking, remote control, prone to using the right of hemisphere”. “appetitive power of learning”.
Creative process is: to find inventions and the idea by chance or to generate and evaluate information
internal and external business related to problem, to identify intuitive alternatives, to solve the problem
and to implement solution. Creative product or idea is measured by their degree of originality,
feasibility or fitness. Product or idea, which changes current paradigm, increases creativity and
originality. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Girişimcilik | en_US |
dc.subject | Yaratıcılık | en_US |
dc.subject | Yaratıcılık Süreci | en_US |
dc.subject | Yaratıcı Ürün | en_US |
dc.subject | Yaratıcı Fikir | en_US |
dc.subject | Entrepreneurship | en_US |
dc.subject | Creativity | en_US |
dc.subject | Creative Process | en_US |
dc.subject | Creative Product | en_US |
dc.subject | Creative Idea | en_US |
dc.title | Girişimcilikte Yaratıcılığın Üç Boyutu: Birey, Süreç Ve Ürün | en_US |
dc.title.alternative | Entrepreneurship Creativity’s Three Dimensions: Person, Process And Product | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisiz | en_US |