dc.contributor.advisor | Konrot, Ahmet | |
dc.contributor.author | Demirtel, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2014-06-13T11:52:27Z | |
dc.date.available | 2014-06-13T11:52:27Z | |
dc.date.issued | 1997 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3781 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 122027 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, ilkokullarda normal sınıflarda tam zamanlı kaynaştırma uygulamasına giden eğitebilir zihin engelli öğrenciler ile, özel sınıfa giden eğitilebilir zihin engelli öğrenciler arasında uyumsal davranış özellikleri ve kelime dağarcığı düzeyleri bakımından farklılık olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırmanın modeli olarak nedensel karşılaştırma yöntemi (doğal karşılaştırma/geriye dönük değerlendirme, ex post facto design) kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 1995-1996 eğitim-öğretim yılında Eskişehir İli Belediye sınırları içinde bulunan ilkokul ve ilköğretim okulları bünyesindeki özel sınıf öğrencileri ile aynı okullar bünyesinde kaynaştırma öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında zihin engelli öğrencilerin uyum davranışlarını belirleyebilmek için AAMD (Uyumsal Davranış Skalası), kelime dağarcığı düzeyini ortaya koymak amacı ile de Penbody (Resim Kelime Testi) uygulanmıştır. Uygulamalardan elde edilen veri ham puanlarının yorumlanması amacıyla ''t'' testi, SSPS Bilgisayar Programı ile yapılmıştır. Araştırma sonunda, AAMD Uyumsal Davranış Sıkalasının birinci bölümünü oluşturan genel gelişim özellikleri alt alanlarından dolaşma, duyusal gelişim, motor gelişimi puan ortalamaları bakımından .05 düzeyinde kaynaştırma lehine anlamlı bulunmuştur. AAMD'nin ikinci bölümünü oluşturan davranışsal özellikler alt alanlarından kalıplaşmış davranış ve garip tavırlar puan ortalamaları bakımından .05 düzeyinde kaynaştırma lehine anlamlı bulunmuştur.. Peabody Resim Kelime Testi sonucu puan ortalamaları bakımından .05 düzeyinde kaynaştırma lehine anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Zihinsel özürlü çocuklar -- Eğitim -- Türkiye -- Eskişehir | en_US |
dc.title | Kaynaştırma ve özel sınıfa devam eden eğitilebilir zihin engelli öğrencilerin, uyumsal davranış özellikleri ve sözcük dağarcığı düzeyleri bakımından karşılaştırılması | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | xii, 83 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |