dc.contributor.advisor | Kırcaali-İftar, Gönül | |
dc.contributor.author | Batu, Emine Sema | |
dc.date.accessioned | 2014-12-03T10:48:17Z | |
dc.date.available | 2014-12-03T10:48:17Z | |
dc.date.issued | 1998 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3787 | |
dc.description | Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 132866 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, kaynaştırma uygulaması yapılmakta olan bir Kız Meslek Lisesi'nde görev yapan ve kaynaştırma öğrencisi bulunan sınıflarda derse giren öğretmenlerin, kaynaştırmaya ilişkin görüş ve önerilerini belirlemektir. Niteliksel olarak desenlenen bu araştırmada, sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan 19 öğretmenle yarıÊyapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler ise, tümevararımsal veri analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Tümevarımsal veri analizi sonucunda temalar haline dönüştürülen veriler, araştırmanın bulgularını oluşturmuştur. Bulgular öğretmenlerin, okul yönetiminin ve okuldaki normal öğrencilerin okullarında uygulanmakta olan kaynaştırma programından genel olarak hoşnut olduklarını göstermiştir. Kaynaştırma uygulamasının özürlü öğrencilerine pek çok yararı olduğuna değinen öğretmenler, zihin özürlü öğrencilerin kaynaştırma uygulamasından en fazla yararlanan gurup olduğunu belirtmişlerdir. Okullarında kaynaştırma öğrencilerine önceden sınav sorusu verilmesiyle kaynaştırma uygulamasının yürütüldüğünü ifade eden öğretmenler, soru verme uygulamasının yol açtığını düşündükleri sorunları da dile getirmişlerdir. Bu sorunların başında, normal öğrencilerle kaynaştırma öğrencileri arasında bir ayrımın ortaya çıkması gelmektedir. Okulda bir özel eğitimcinin bulunmaması da önemli eksiklikler arasında belirtilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin Milli Eğitim Bakanlığı'ndan, okul yönetiminden ve diğer öğretmen arkadaşlarından çeşitli beklentileri de ortaya çıkmıştır. Bu bulgular, kaynaştırma uygulamasının iyileştirilmesine yönelik pek çok önerinin geliştirilmesini sağlamıştır. Öneriler arasında en fazla göze çarpanı, sınıflara en fazla iki kaynaştırma öğrencisinin yerleştirilmesidir. Ayrıca kaynaştırma uygulanan okullarda bir özel eğitimcinin görevlendirilmesi de öneriler arasında yer almaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kaynaştırma (Eğitim) | en_US |
dc.subject | Özel eğitim | en_US |
dc.title | Özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırıldığı bir kız meslek lisesindeki öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin görüş ve önerileri | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | X, 166 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |